Δευ11182019

Τελευταία ΕνημέρωσηΚυρ, 17 Νοε 2019 11pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Νεολαια - Εκπαιδευση Νεολαια - Εκπαιδευση

Δωδεκάχρονος μαθητής κινδύνευσε στο Λουτράκι από το «παιχνίδι του πνιγμού»! - "Μόδα" σε όλα τα σχολεία

mathitis

Σπίτι του βρίσκεται πλέον ο μαθητής από το Λουτράκι, που κατέληξε την Πέμπτη στο νοσοκομείο όταν έπαιξε μαζί με συμμαθητές του το «παιχνίδι του πνιγμού». «Έχει γίνει μόδα σε όλα τα σχολεία της Κορινθίας» λέει ο θείος του παιδιού.

Ώρες αγωνίας πέρασε η οικογένεια ενός 12χρονου μαθητή από το Λουτράκι, που έπαιξε το «παιχνίδι του πνιγμού» μέσα στο Γυμνάσιο που φοιτά, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο Νοσοκομείο. Ευτυχώς το παιδί γλίτωσε τα χειρότερα και είναι πλέον στο σπίτι του.

«Σε σφίγγουν στον λαιμό μέχρι να λιποθυμήσεις»

«Χθες το πρωί έγινε ένα περιστατικό σ’ ένα σχολείο της Κορινθίας. Έπαιζαν ένα παιχνίδι που έχει γίνει της μόδας. Κρατάς την αναπνοή σου δέκα φορές και στη συνέχεια κάνεις ένα βαθύ κάθισμα. Τότε σε σφίγγει κάποιος άλλος στον λαιμό μέχρι να λιποθυμήσεις. Αυτό έπαθε ο ανιψιός μου» περιγράφει ο θείος του 12χρονου αγοριού.

Μόδα σε όλα τα σχολεία

«Τον πήγαν στο νοσοκομείο της Κορίνθου ενώ είχε τις αισθήσεις του. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα, στο Παίδων. Έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις και χθες το βράδυ επέστρεψε στην Κόρινθο» λέει ο θείος του παιδιού.

Ευτυχώς όμως ο παιδί ήταν τυχερό και γλίτωσε τα χειρότερα. Ωστόσο ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι «το παιχνίδι του πνιγμού» φαίνεται να έχει γίνει μόδα σε όλα τα σχολεία της περιοχής.

«Μας ζήτησαν να το ξυπνάμε ανά δύο ώρες για να δούμε αν έχει τις αισθήσεις του. Σήμερα τον είδε καρδιοχειρουργός, αλλά δεν γνωρίζω ακόμη τα αποτελέσματα. Το παιδί είναι στο σπίτι υπό παρακολούθηση. Απ’ ό,τι έμαθα το παιχνίδι έχει γίνει μόδα σε όλα τα σχολεία της Κορινθίας» καταλήγει ο θείος του μικρού μαθητή.

newsit

Αγωνία Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών: Κινδυνεύουν φοιτητές-προσωπικό από τραμπούκους - μπαχαλάδικες

opa

Ανυπεράσπιστη είναι η πανεπιστημιακή κοινότητα της χώρας! Ομάδες αναρχικών σπέρνουν τον τρόμο από την Δευτέρα στο κτήριο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, έπειτα από την αστυνομική επιχείρηση εκκένωσης της κατάληψης «Βανκούβερ» σε κτήριο στην συμβολή των οδών Μαυροματαίων και Δεριγνύ.

Μετά τον ξυλοδαρμό ενός καθηγητή του Ιδρύματος αλλά και δυο φοιτητών του μέσα σ’ αυτό, ομάδες αντιεξουσιαστών μπαίνουν πλέον κάθε μέρα στο χώρο του πανεπιστημίου βάζοντας δυνατά μουσική, ή τρομοκρατώντας τα μέλη του.
 
Χθες οι βιαιοπραγίες κορυφώθηκαν με σπρέι και κόκκινες μπογιές που έβαψαν όλη την πρόσοψη του κτηρίου, καλύπτοντας και τα πανό για τον εορτασμό των 100 ετών του.
 

Καθηγητές του Ιδρύματος δήλωναν χθες  ότι «αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχισθεί» και ότι οι αστυνομικές αρχές ασχολήθηκαν με την εκκένωση της περίφημης κατάληψης αλλά άφησαν ανυπεράσπιστο στην συνέχεια το κεντρικό  κτήριο του ΟΠΑ.

Πάντως η Σύγκλητος του Ιδρύματος αποφάσισε ότι θα είναι σε διαρκή συνεδρίαση από σήμερα και μέχρι να τελειώσουν οι εκδηλώσεις μνήμης της επέτειου του ΕΜΠ .

Σε ανακοίνωση της Συγκλήτου του ΟΠΑ αναφέρεται συγκεκριμένα ότι:

«Η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών συνεδρίασε σήμερα 7 Νοεμβρίου 2019 και εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: Η Σύγκλητος με αφορμή την εκκένωση του διατηρητέου κτηρίου επί των οδών Δεριγνύ και Μαυροματαίων, ιδιοκτησίας του Ιδρύματος, που τελούσε υπό κατάληψη, επισημαίνει ότι σταθερή θέση του Πανεπιστημίου ήταν και παραμένει ότι το εν λόγω κτήριο θα πρέπει να περιέλθει στη διαχείριση και χρήση του Ιδρύματος και να αξιοποιηθεί για τις ανάγκες του στο πλαίσιο της αποστολής του. Θα επιδιώξουμε, με τα αναγκαία τεχνικά έργα, το συγκεκριμένο κτήριο να καταστεί προσβάσιμο και διαθέσιμο σε όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας του ΟΠΑ.

Η Σύγκλητος διαπιστώνει, τις τελευταίες ημέρες, την εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος επεισοδίων ικανών να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μελών της κοινότητάς του. Στα επεισόδια αυτά πρωταγωνιστούν άγνωστοι που εισέρχονται και εξέρχονται ανεξέλεγκτα στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος, είτε για να χρησιμοποιήσουν τους χώρους του Ιδρύματος ως ορμητήριο για συγκρούσεις με αστυνομικές δυνάμεις, είτε για να βεβηλώσουν το κτήριο, επιχειρώντας να τρομοκρατήσουν τα μέλη της κοινότητας.

Η Σύγκλητος εκφράζει την έντονη ανησυχία της για την κατάσταση αυτή, καθώς συχνά καταστρέφονται υποδομές πυρόσβεσης, αποκλείονται έξοδοι του κτηρίου, δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες λόγω ρίψης δακρυγόνων και μολότοφ, προκαλείται πανικός και τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των φοιτητών και του προσωπικού.

Τα φαινόμενα αυτά, ακόμα και αν έχουν μικρή χρονική διάρκεια, συντελούν στην παρακώλυση της καθημερινής λειτουργίας του Ιδρύματος, στην αποθάρρυνση των φοιτητών να προσέρχονται στα μαθήματα και στην υποβάθμιση της σχέσης των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας με τον χώρο τους.

Η Σύγκλητος επισημαίνει ότι αυτά τα παραβατικά φαινόμενα δεν έχουν θέση στους χώρους του Πανεπιστημίου. Οι πανεπιστημιακοί χώροι διατίθενται για δραστηριότητες που στοχεύουν αποκλειστικά στην εκπλήρωση της αποστολής του Πανεπιστημίου και δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για την ικανοποίηση οιωνδήποτε επιδιώξεων τρίτων.

Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας επιθυμούν και δικαιούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε περιβάλλον ελευθερίας χωρίς βία και φόβο. Αυτό το περιβάλλον πρέπει όλοι να εξασφαλίζουμε, αναλαμβάνοντας ο καθένας το βάρος της ευθύνης που του αναλογεί. Η Σύγκλητος παρακολουθεί τις εξελίξεις και παραμένει σε διαρκή συνεδρίαση

 

Mε σύγχρονες ευρυζωνικές τεχνολογίας VDSL οι συνδέσεις των σχολείων

sxoleio ktirio

Σε ενέργειες για την άμεση αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων με το διαδίκτυο μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) προχωρούν τα Υπουργεία Παιδείας & Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Συγκεκριμένα και ενόψει της ολοκλήρωσης των διαγωνισμών για το «Σύζευξις ΙΙ» -το οποίο θα παρέχει το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στους φορείς του Δημοσίου-, αναβαθμίζονται άμεσα οι υφιστάμενες συνδέσεις ADSL που χρησιμοποιούν οι σχολικές μονάδες σε σύγχρονες ευρυζωνικές συνδέσεις τεχνολογίας VDSL, με μέριμνα του σημερινού αναδόχου και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Δημόσιο. Με την ολοκλήρωση του «Σύζευξις ΙΙ» όλες οι σχολικές μονάδες της χώρας θα έχουν στη διάθεσή τους συνδέσεις FTTx.

Η διαδικασία αναβάθμισης αναμένεται να ξεκινήσει τις αμέσως επόμενες ημέρες με πρωτοβουλία του σημερινού αναδόχου. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, 11.400 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 10.000 εργαστήρια πληροφορικής, 1,37 εκατ. μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς, θα έχουν σημαντικά μεγαλύτερες ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο σε σχέση με σήμερα.

Αναφερόμενη στις αποφάσεις για την αναβάθμιση του ΠΣΔ η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Θεωρούμε ύψιστης σημασίας και συνιστά προτεραιότητά μας η διασφάλιση της προσβασιμότητας όλων σε ποιοτικά μαθησιακά εργαλεία, όπως οι αναβαθμισμένες ευρυζωνικές συνδέσεις των σχολείων της χώρας. Η ορθή χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία αφ’ ενός προάγει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών, αφ’ ετέρου διευκολύνει τη διδασκαλία και το έργο των εκπαιδευτικών. Η μηδενική επιβάρυνση του Δημοσίου, επιπλέον, αποδεικνύει ότι πολλές μεταρρυθμίσεις δεν απαιτούν οικονομικούς πόρους αλλά κατάλληλο σχεδιασμό και πολιτική βούληση».

Από την πλευρά του ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε: «Η διαδικασία που επιλέξαμε για την αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου είναι άλλη μία σαφής απόδειξη της βούλησής μας να κινηθούμε με ταχύτητα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υποδομών και υπηρεσιών.

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι μια εξαιρετικά σημαντική υποδομή, καθώς αποτελεί την πύλη επικοινωνίας της εκπαιδευτικής κοινότητας στο διαδίκτυο. Είναι ευνόητο πως όλοι μας επιθυμούμε τη δημιουργία των καλύτερων δυνατών συνθηκών από πλευράς τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για τα σχολεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Με την ένταξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στο “Σύζευξις ΙΙ” θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ακόμα καλύτερες και περισσότερες υπηρεσίες στην εκπαιδευτική κοινότητα με παράλληλη επίτευξη οικονομίας κλίμακας, με ασφάλεια, αξιοπιστία και διαφάνεια».

Προσλήψεις ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ και μάλιστα ισότιμα με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς

mathites sxoleio exw

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.»,εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/τριών Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. η οποία θα υλοποιηθεί με την πρόσληψη μελών Ε.Ε.Π. που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων. Ως χρόνος διάρκειας ορίζεται το σχολικό έτος 2019-2020.

Οι ψυχολόγοι θα προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ».

Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»: - Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα. Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των μαθητών/ τριών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., ανταποκρινόμενος ωστόσο, και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων.

Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή –συνεργαζόμενος με τους γονείς του– σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας. - Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης.

Επίσης θα ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων. Θα σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με: α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου, β) με σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες. - Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑ.Λ.

Παράλληλα θα συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία.

Τέλος θα τποβάλλει τελική έκθεση στην λήξη της σχολικής χρονιάς όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις-επαφές που έχουν γίνει, καθώς και όλες οι πράξεις στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή των εκπαιδευτικών.

Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα. Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο ψυχολόγος θα συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του. - Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ. εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας στην οποία τοποθετείται ο ψυχολόγος οφείλει να λάβει μέριμνα ώστε να εξασφαλίσει ιδιαίτερο χώρο για την άσκηση των καθηκόντων του ψυχολόγου, τέτοιον που να εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συναντήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, ο Διευθυντής οφείλει να εξασφαλίσει στον ψυχολόγο δικό του γραφείο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των αρχείων.

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» προβλέπει εισαγωγική και ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση για τους ψυχολόγους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η οποία θα υλοποιείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Η κάλυψη των ανωτέρω θέσεων θα πραγματοποιηθεί με πρόσληψη μελών Ε.Ε.Π. που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων από τους πίνακες αναπληρωτών Ε.Ε.Π. του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων

dikaiolog

Ενισχυτική διδασκαλία σε έξι μαθήματα για τους «αδύναμους» μαθητές Γυμνασίου

sxoleio daskalos

Σύμφωνα με την ΥΑ που υπεγράφη για την ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνασία, θα συγκροτηθούν τμήματα για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά

Τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας που θα συγκροτηθούν στα γυμνάσια της χώρας τα οποία απευθύνοντας στους «αδύναμους» μαθητές γνωστοποίησε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την ΥΑ που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, θα συγκροτηθούν τμήματα για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά.

Ποιοι μαθητές συμμετέχουν

Σύμφωνα με την απόφαση, στην Ενισχυτική Διδασκαλία συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στα παραπάνω 6 μαθήματα με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοση τους στα ανωτέρω μαθήματα.

Σκοπός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η επανένταξη των μαθητών/τριών στη διαδικασία μάθησης, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, η μείωση της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Ενισχυτική Διδασκαλία θα λήξει με τη λήξη των μαθημάτων το 2020 και πριν από την έναρξη των εξετάσεων.

Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά.

Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες .

Τις ημέρες που πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις, τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας διεξάγονται κανονικά.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα

Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας καθορίστηκε ως εξής:

• Για την πρώτη τάξη Γυμνασίου:

τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά,
μία (1) ώρα Φυσική και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο έντεκα (11) ώρες.

• Για την δεύτερη τάξη Γυμνασίου:

τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική,
μία (1) ώρα Χημεία και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.

• Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου:

τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά,
μία (1) ώρα Φυσική,
μία (1) ώρα Χημεία και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.

Κατ’ εξαίρεση, το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας που υλοποιείται στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν εντός των Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, δύναται, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών, να τροποποιείται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης

Η Ενισχυτική Διδασκαλία υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.).

Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Γυμνασίου και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Α.Ε. να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα Γυμνασίου μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας).

Στην περίπτωση αυτή αποστέλλεται το αίτημα από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή στην Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τελική απόφαση της Γενικής Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Η παραπάνω διαδικασία διενεργείται πριν την έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για διδάσκοντες.

Τα κριτήρια για την επιλογή – συμμετοχή των μαθητών

Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/ τριών στα τμήματα μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, μετά από σχετική ενημέρωση και αίτηση των γονέων και κηδεμόνων, αποτελεί η επίδοση του/της μαθητή/τριας στο αντίστοιχο μάθημα.

Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια, για τον/την οποίο/α έχει υποβληθεί αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, με απόφαση του προτείνει τους/τις μαθητές/τριες που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας.

Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού. Ο αντικαταστάτης ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε. στην περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. να ασκήσει τα καθήκοντά του.

Με βάση τα παραπάνω με ευθύνη του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων .

Η Ενισχυτική Διδασκαλία καλύπτει 1-5 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

in