katasxeseisklik

Aντιμέτωποι με κατασχέσεις και δεσμεύσεις λογαριασμών βρέθηκαν έως και τον Οκτώβριο πάνω από 1.014.295 φορολογούμενοι.

Μόνο τον Οκτώβριο επιβλήθηκαν αναγκαστικά μέτρα σε 22.903 φορολογούμενους σε σχέση με τον Σεπτέμβριο.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε εργάσιμη ημέρα του μήνα γίνονται κατασχέσεις σε 1.000 οφειλέτες κατά μέσο όρο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που αφορούν στον Οκτώβριο, ο συνολικός αριθμός των φορολογούμενων με οφειλές προς το δημόσιο ανήλθε στους 4,17 εκατομμύρια. Μόνο τον Οκτώβριο οι νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές αυξήθηκαν κατά 1,2 δισ. ευρώ, καθώς από 9,2 δισ. ευρώ που ήταν τον Σεπτέμβριο.

Συνολικά οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προσεγγίζουν τα 100 δισ ευρώ.

enikonomia

apodeijeis forolotaria

Έγινε η πρώτη κλήρωση για τη λοταρία αποδείξεων. Στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, (aade.gr) μπορείτε να ελέγξετε αν είστε απο τους τυχερούς που κέρδισαν για τις αποδείξεις μέχρι τις 30 Οκτωβρίου και τους λαχνούς που αντιστοιχούν.

Οι φορολογούμενοι ακολουθούν αυτήν την ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.aade.gr/menoy/meniaies-synallages-kai-lachnoi

Εκατομμύρια «κλικ» πολιτών που μπήκαν για να δου ναν κέρδισαν τα 1.000 ευρώ  έριξαν το σύστημα.

Οι αποδείξεις ηλεκτρονικών συναλλαγών μετατρέπονται σε λαχνούς, αναλογικά με τα ποσά, και εμφανίζονται με μοναδικό κωδικό η καθεμία στην παραπάνω πλατφόρμα.

Αναρτήθηκαν οι συναλλαγές στο www.aade.gr ώστε οι πολίτες, αν το επιθυμούν, να ενημερωθούν για τους λαχνούς τους.

Ειδικότερα, οι πολίτες μπορούν να δουν με πόσους λαχνούς συμμετέχουν στην κλήρωση, ακολουθώντας την εξής διαδικασία:

Μπαίνουν στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ και πατάμε «Είσοδος στην εφαρμογή».

Εισάγουμε στη συνέχεια τους κωδικούς του Taxis… Στην επόμενη σελίδα πατάμε συνέχεια…

Στο τμήμα Δημόσια Κλήρωση - Συναλλαγές και Λαχνοί πατάμε Εκτύπωση και ανοίγει ένα παράθυρο που μας δίνει τον αριθμό των λαχνών…

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα, από την υπηρεσία αυτή μπορείτε να ενημερωθείτε για το πλήθος και τους αριθμούς των λαχνών που σας αναλογούν, με βάση τις συναλλαγές που πραγματοποιήσατε με ηλεκτρονικό τρόπο τον προηγούμενο μήνα και των οποίων τα στοιχεία περιήλθαν στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Α.Α.Δ.Ε. από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών.

Στις 19:30 σήμερα στο υπουργείο Οικονομικών, θα παρουσιαστεί η διαδικασία και θα ακολουθήσει η διεξαγωγή της πρώτης δημόσιας κλήρωσης (λοταρία) με βάση τις αποδείξεις των δαπανών που έχουν κάνει οι φορολογούμενοι μέσω καρτών και άλλων ηλεκτρονικών συναλλαγών του μηνός Οκτωβρίου.

Όσοι κερδίσουν θα πάρουν μήνυμα από την ΑΑΔΕ στο Taxis και θα μπορούν να το δουν με τους κωδικούς.

Στην πρώτη αυτή κλήρωση συμπεριλαμβάνονται μόνον οι συναλλαγές του μηνός Οκτωβρίου που έχουν πραγματοποιηθεί με κάρτες πληρωμών, καθώς και οι συναλλαγές του ιδίου μηνός (μεταφορές πίστωσης/άμεσες χρεώσεις) προς επαγγελματικούς λογαριασμούς που έχουν δηλωθεί στο Μητρώο της Α.Α.Δ.Ε. έως τις 23 Νοεμβρίου 2017.

Το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι «σε κάθε κλήρωση αναδεικνύονται χίλιοι (1.000) νικητές, που κερδίζουν από 1.000 ευρώ. Τα χρηματικά αυτά έπαθλα είναι ακατάσχετα, αφορολόγητα, δεν αποτελούν εισόδημα και δεν υπόκεινται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου».

Πώς υπολογίζονται οι λαχνοί

Κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή (αγορές με πλαστικό χρήμα ή e-banking) θα εξασφαλίζει για τον φορολογούμενο έναν αριθμό ηλεκτρονικών λαχνών. Δηλαδή συγκεκριμένους κωδικούς λαχνών.

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές που αφορούν μικρά ποσά δίνουν περισσότερους λαχνούς σε σχέση με τις μεγάλες αγορές.

Για παράδειγμα: Αν ένας φορολογούμενος αγοράσει από ένα κατάστημα με κάρτα προϊόντα αξίας έως 10 ευρώ θα λαμβάνει 10 λαχνούς.

Αν αγοράσει προϊόντα αξίας 20 ευρώ θα λαμβάνει 15. Και όσο αυξάνει η αξία της συναλλαγής τόσο θα μειώνεται αναλογικά ο αριθμός των ηλεκτρονικών λαχνών που θα του πιστώνεται.

Ο αριθμός των “λαχνών” θα γίνει με βάση την παρακάτω κλίμακα αξίας συναλλαγών με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα:

– για συνολικό άθροισμα αξίας συναλλαγών μέχρι 100 ευρώ τον μήνα, ένας λαχνός για κάθε ένα (1) ευρώ.

– για τα επόμενα 400 ευρώ, ήτοι συνολικό άθροισμα από 101 ευρώ μέχρι 500 ευρώ, ένας λαχνός για κάθε 2 ευρώ.

– για τα επόμενα 500 ευρώ, ήτοι συνολικό άθροισμα από 501 ευρώ μέχρι 1.000 ευρώ, ένας λαχνός για κάθε 3 ευρώ.

– για το υπερβάλλον ποσό, ήτοι συνολικό άθροισμα πάνω από 1.001 ευρώ, ένας λαχνός για κάθε τέσσερα (4) ευρώ.

Πώς θα μάθετε εάν έχετε κερδίσει τα χρήματα

Οι φορολογούμενοι που θα κερδίζουν, θα λαμβάνουν ειδοποιητήριο μήνυμα. Θα είναι προσωποποιημένο και θα φτάνει στον λογαριασμό τους στο Taxis.

Τα 1.000 ευρώ θα πιστώνονται στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλώσει ο ενδιαφερόμενος στο Taxis.

Αν οι φορολογούμενοι δεν διαθέτουν τραπεζικό λογαριασμό, θα έχουν ένα περιθώριο 3 μηνών μετά την αποστολή του μηνύματος. Μέχρι τότε θα πρέπει να δηλώσουν κάποιον λογαριασμό, στηνεφαρμογή προσωποποιημένης πληροφόρησης στο Taxis.

Αν δεν δηλωθεί λογαριασμός μέσα στην ανωτέρω προθεσμία, τότε σειρά παίρνουν οι επόμενοι δικαιούχοι. Δηλαδή οι κάτοχοι του 1ου, 2ου, κ.ά. αναπληρωματικού λαχνού της συγκεκριμένης κλήρωσης

akinita

Ολοένα και περισσότεροι φορολογούμενοι αποφασίζουν σήμερα να αποποιηθούν την περιουσία που κληρονομούν από τους γονείς ή τους συγγενείς τους.

Ο λόγος που το κάνουν είναι κυρίως τα χρέη που αφήνει ο συγγενής τους που απεβίωσε σε εφορία και τράπεζες, ο ΕΝΦΙΑ που επιβάλλεται στα ακίνητα και λιγότερο ο φόρος κληρονομιάς που θα πρέπει να πληρώσουν.

Οι φορολογούμενοι που αποκτούν πρώτη κατοικία με κληρονομιά, σε πολλές περιπτώσεις δεν πληρώνουν φόρο κληρονομιάς καθώς τα αφορολόγητα ποσά που ισχύουν είναι υψηλά.

Η απαλλαγή παρέχεται για αξία κατοικίας μέχρι 200.000 ευρώ για κάθε ανήλικο ή άγαμο κληρονόμο και μέχρι 250.000 ευρώ για έγγαμο ή για αυτόν που έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

Η απαλλασσόμενη αξία για τον έγγαμο ή το συνάψαντα σύμφωνο συμβίωσης προσαυξάνεται κατά 25.000 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα του και κατά 30.000 ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα του.

Στο ποσό της απαλλαγής περιλαμβάνεται και η αξία μιας θέσης στάθμευσης αυτοκινήτου και ενός αποθηκευτικού χώρου, για επιφάνεια εκάστου έως 20 τ.μ., εφόσον βρίσκονται στο ίδιο ακίνητο και αποκτώνται ταυτόχρονα.

Σημειώνεται ότι όταν κληρονόμος είναι σύζυγος ή ανήλικο τέκνο του κληρονομουμένου, απαλλάσσεται από το φόρο κληρονομιάς αξία κληρονομιαίας περιουσίας μέχρι 400.000 ευρώ για κάθε κληρονόμο (με αντίστοιχο περιορισμό των κλιμακίων υπολογισμού του φόρου της Α’ κατηγορίας).

Οικόπεδο

Επίσης χορηγείται απαλλαγή για οικόπεδο αξίας μέχρι 50.000 ευρώ για κάθε ανήλικο ή άγαμο κληρονόμο και μέχρι 100.000 ευρώ για κάθε έγγαμο ή συνάψαντα σύμφωνο συμβίωσης κληρονόμο. Η απαλλασσόμενη αξία για τον έγγαμο ή το συνάψαντα σύμφωνο συμβίωσης προσαυξάνεται κατά 10.000 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα του και κατά 15.000 ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα του.

Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον στο δικαιούχο κληρονόμο ή κληροδόχο περιέρχεται ένα οικόπεδο εξ ολοκλήρου και κατά πλήρη κυριότητα και όχι ποσοστό εξ αδιαιρέτου.

Προϋποθέσεις απαλλαγής

Ο κληρονόμος (σύζυγος ή τέκνο του κληρονομουμένου) για να απαλλαγεί από το φόρο κληρονομιάς για την πρώτη κατοικία θα πρέπει να μην έχει δικαίωμα πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε άλλη κατοικία ή ιδανικό μερίδιο κατοικίας που πληροί τις στεγαστικές ανάγκες της οικογένειας ή δικαίωμα πλήρους κυριότητας επί οικοπέδου οικοδομήσιμου ή επί ιδανικού μεριδίου οικοπέδου, στα οποία αντιστοιχεί εμβαδόν κτίσματος που πληροί τις στεγαστικές τους ανάγκες και βρίσκονται σε δήμο ή κοινότητα με πληθυσμό άνω των 3.000 κατοίκων.

Οι στεγαστικές ανάγκες θεωρείται ότι καλύπτονται αν το συνολικό εμβαδόν των ανωτέρω ακινήτων (και των λοιπών αντίστοιχων κληρονομιαίων ακινήτων) είναι 70 τ.μ. προσαυξανόμενα κατά 20 τ.μ. για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα και κατά 25 τ.μ. για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα του δικαιούχου.

yp oik

Τη δυνατότητα να ζητήσουν την επιστροφή μέρους της εισφοράς αλληλεγγύης έχουν χιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι πιάστηκαν τα δυο προηγούμενα χρόνια στην τσιμπίδα των τεκμηρίων διαβίωσης.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας καταδίκασε το υπουργείο Οικονομικών για εφαρμογή αντισυνταγματικής διάταξης και συγκεκριμένα του υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης με βάση το τεκμαρτό εισόδημα ακόμη και στις περιπτώσεις που ο φορολογούμενος το καλύπτει επικαλούμενος ανάλωση κεφαλαίου που αποταμιεύθηκε ή συσσωρεύτηκε τα προηγούμενα έτη.

Πιο συγκεκριμένα, η διάταξη του 2011 με την οποία επιβλήθηκε η εισφορά αλληλεγγύης ορίζει ότι "2. Για την επιβολή της εισφοράς, λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο του φυσικού προσώπου ή σχολάζουσας κληρονομιάς. Tο τεκμαρτό εισόδημα λαμβάνεται υπόψη πριν από τις μειώσεις του άρθρου 19 του Κ.Φ.Ε.". 

Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος είχε το 2014 ετήσιο πραγματικό εισόδημα 5.000 ευρώ και τεκμαρτό 20.000. Αν και ο ίδιος επικαλέστηκε ανάλωση κεφαλαίου προηγούμενων ετών ύψους 8.000 ευρώ, η εισφορά αλληλεγγύης για το έτος 2014 υπολογίστηκε για εισόδημα 20.000 ευρώ. Έτσι αντί να απαλλαγεί από την εισφορά η οποία έχει αφορολόγητο όριο 12.000 πλήρωσε τελικά το ποσό των 200 ευρώ.

Ωστόσο, με απόφαση του 2005, μετά από προσφυγές φορολογούμενων που δικαιώθηκαν, τα ποσά αυτά μπορούν να επιστραφούν αφού η εισφορά αλληλεγγύης θα πρέπει πλέον να υπολογίζεται με βάση το φορολογητέο εισόδημα, δηλαδή μετά από μειώσεις λόγω ανάλωσης κεφαλαίου.

Όσοι φορολογούμενοι έχουν χρεωθεί υψηλότερη εισφορά αλληλεγγύης έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν την επιστροφή της για τα οικονομικά έτη 2014 και 2015, καθώς η απόφαση του ΣτΕ αφορά αυτά τα έτη και τα επόμενα. Η αίτηση της επιστροφής κατατίθεται στην αρμόδια εφορία που υπάγεται ο φορολογούμενος και υπάρχουν δυο πιθανότητες.

Η πρώτη, εφόσον η εφορία δεν εκδώσει νέο εκκαθαριστικό με τη μειωμένη εισφορά θα πρέπει εντός 30 ημερών ο φορολογούμενος να προσφύγει στην Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων όπου θα δικαιωθεί και θα του επιστραφούν τα χρήματα. Στην περίπτωση που η εφορία εκδώσει νέο εκκαθαριστικό που δεν θα περιλαμβάνει τη μείωση της εισφοράς θα πρέπει πάλι εντός 30 ημερών από την έκδοση του νέου εκκαθαριστικού να προσφύγει στην ΔΕΔ.

Να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο Οικονομικών καταδικάζεται από το ΣτΕ λόγω παράνομης υπερφορολόγησης. Έχουν προηγηθεί δεκάδες αποφάσεις με τις πιο πρόσφατες να αφορούν σε υπερβολικές αντικειμενικές αξίες σε τέσσερις δήμους της χώρας και στην αντισυνταγματικότητα της πρακτικής συνεχών παρατάσεων στην παραγραφή φορολογικών υποθέσεων.

capital

eyro psalidi

Τα πάνω-κάτω στον προγραμματισμό της φορολογικής διοίκησης για τους ελέγχους φέρνουν οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και η νομολογία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να προχωρήσει σε εξορθολογισμό των προστίμων.

Μετά την παραγραφή των υποθέσεων ακόμα και αυτών της λίστας Λαγκάρντ (κατά περίπτωση), το οικονομικό επιτελείο καταθέτει τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή σχέδιο νόμου, μειώνοντας δραστικά τα πρόστιμα για τις παλαιές υποθέσεις προ του 2014, ακόμα και αυτές που εκκρεμούν στη διεύθυνση επίλυσης διαφορών και στα διοικητικά δικαστήρια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα επιστραφούν πρόστιμα σε όσους έχουν ελεγχθεί.

Το «κούρεμα» αφορά υποθέσεις ελέγχων που θα διενεργηθούν ή βρίσκονται σε εξέλιξη και όσους έχουν προσφύγει.

Πάντως, είναι εντυπωσιακό ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ελέγχων, όπως για παράδειγμα του 2013, επιβάλλονταν πρόστιμα στο 120% του κύριου φόρου, ενώ για την επόμενη χρήση (2014) τα πρόστιμα κατά ανώτατο όριο έφθαναν στο 50% του κύριου φόρου. Με βάση τα νέα δεδομένα:

1. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε στον εξορθολογισμό των προστίμων που επιβάλλονται ύστερα από έλεγχο ή εκπρόθεσμες χρεωστικές δηλώσεις. Ουσιαστικά πρόκειται για εναρμόνιση της νομοθεσίας με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχετικά με την υποχρέωση αναδρομικής εφαρμογής ηπιότερων κυρώσεων. Ειδικότερα:

• Μέχρι και το 2013, αντί για πρόσθετους φόρους και πρόστιμα που φθάνουν (βάσει του νόμου 2523/97) στο 120% του κύριου φόρου, θα επιβάλλονται τα πρόστιμα του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών που είναι χαμηλότερα και συγκεκριμένα κυμαίνονται ανάλογα με το ύψος της παράβασης από 10% έως 50% του οφειλόμενου κύριου συν τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, οι οποίοι ανέρχονται στο 8,76%, και θα υπολογίζονται από 1-1-2014 και μέχρι να εκδοθεί η πράξη καταλογισμού. Τα νέα χαμηλότερα πρόστιμα θα εφαρμόζονται σε όλες τις ελεγχόμενες υποθέσεις αλλά και σε αυτές που εκκρεμούν στη διεύθυνση επίλυσης διαφορών και στα διοικητικά δικαστήρια.

• Για εκπρόθεσμες δηλώσεις μέχρι και το 2013, αντί για πρόσθετους φόρους που φθάνουν στο 60% του κύριου φόρου, θα υπολογίζεται μόνο τόκος εκπρόθεσμης καταβολής ο οποίος ανέρχεται στο 8,76%.

• Στις περιπτώσεις που αποφασισθεί από τις Αρχές η διενέργεια ελέγχου, δεν θα απαγορεύεται η υποβολή δήλωσης αρχικής ή τροποποιητικής, μέχρι την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου στον ελεγχόμενο αντί της έκδοσης που ισχύει σήμερα. Η ρύθμιση αυτή θεωρείται σημαντική καθώς σε πολλές περιπτώσεις εκδιδόταν εντολή ελέγχου, οι ελεγκτικές αρχές για διάφορους λόγους δεν ξεκινούσαν τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να απαγορεύεται στις επιχειρήσεις και στους ελεύθερους επαγγελματίες, χωρίς να έχουν λάβει γνώση του ελέγχου, να υποβάλλουν αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις. Μάλιστα, υπάρχουν εντολές ελέγχου που έχουν εκδοθεί εδώ και τρία χρόνια και οι έλεγχοι δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.

2. Ο ελεγκτικός μηχανισμός εφεξής θα διενεργεί ελέγχους σε υποθέσεις που αφορούν τις χρήσεις 2012 και μετά, καθώς οι προηγούμενες χρήσεις (το 2011 παραγράφεται στο τέλος του έτους) έχουν παραγραφεί, εκτός και αν υπάρχουν συμπληρωματικά στοιχεία τα οποία όμως δεν θα προέρχονται από τις ελληνικές τράπεζες. Όπως όλα δείχνουν, η λίστα των 65 cd με τα στοιχεία 1,3 εκατομμυρίου φορολογουμένων οδηγείται οριστικά στο αρχείο. Και αυτό, καθώς το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι τα στοιχεία των τραπεζικών καταθέσεων των φορολογουμένων στις ημεδαπές τράπεζες δεν αποτελούν νέο πληροφοριακό στοιχείο, με αποτέλεσμα και για αυτές τις υποθέσεις να ισχύει η πενταετής παραγραφή και όχι η 10ετής. Αυτό σημαίνει ότι και τα στοιχεία της λίστας Λαγκάρντ δεν μπορούν να αξιοποιηθούν εφόσον τα χρηματικά ποσά που κατατέθηκαν σε λογαριασμούς του εξωτερικού «ξεκίνησαν» από την Ελλάδα. Δεν αποκλείεται όμως και τα στοιχεία των τραπεζών του εξωτερικού να έχουν παραγραφεί, καθώς το ελληνικό Δημόσιο έχει πρόσβαση σε αυτά από το 2005.

Σύμφωνα με τον νόμο, η φορολογική διοίκηση δεν έχει δικαίωμα να κοινοποιήσει φύλλο ελέγχου μετά την πενταετία από την τέλεση του αδικήματος, εκτός και έρθουν σε γνώση των ελεγκτών νέα πληροφοριακά στοιχεία.

Ωστόσο, σύμφωνα με το σκεπτικό των δικαστών του ΣτΕ, τα στοιχεία των εγχώριων τραπεζών βρίσκονταν ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του φορολογικού ελέγχου ή, τουλάχιστον, ο φορολογικός έλεγχος μπορούσε ανά πάσα στιγμή να λάβει γνώση αυτών. Μάλιστα επισημαίνουν ότι στα στοιχεία των τραπεζών έχουν πρόσβαση από το 1994. Για τον λόγο αυτό, τα εν λόγω στοιχεία που έχουν περιέλθει σε γνώση των φορολογικών αρχών δεν μπορούν να χαρακτηριστούν νέα, έτσι ώστε να παραταθεί ο χρόνος παραγραφής στη δεκαετία, ακόμα και αν στοιχειοθετούν την απόκρυψη εισοδήματος.

enikonomia

pinakides

Μία δυσάρεστη έκπληξη «έκρυβε» το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων καθώς προβλέπεται χαράτσι σε περίπτωση άρσης ακινησίας.

Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο άρθρο 45 του νομοσχεδίου πως αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του για διάστημα 2 συνεχόμενων ετών τότε για να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στο όχημά του θα πρέπει να καταβάλλει παράβολο υπέρ του Δημοσίου ύψους 30 ευρώ!

Ο λόγος σύμφωνα με το νομοσχέδιο εστιάζεται στο γεγονός πως οι Εφορίες θα καταστρέφουν τις πινακίδες κυκλοφορίας μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος 2 ετών των πινακίδων κυκλοφορίας στις αποθήκες τους.

Ειδικότερα το νομοσχέδιο αναφέρει χαρακτηριστικά για την καταστροφή και καταχώρηση πινακίδων κυκλοφορίας ότι:

«1. Μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος δύο (2) συνεχόμενων ετών από την θέση οχήματος σε κατάσταση ακινησίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), η αρμόδια Δ.Ο.Υ. προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος. Ομοίως, σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, κατ’ εφαρμογή του ν. 2696/1999 (Α’ 57), η αρμόδια Υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος, με την πάροδο δύο (2) ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης. Οι αρμόδιες κατά περίπτωση Υπηρεσίες χορηγούν βεβαίωση καταστροφής πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη – κατόχου του οχήματος.

2. Προκειμένου για την άρση της κατάστασης ακινησίας ή την θέση σε δημόσια κυκλοφορία οχήματος του οποίου οι πινακίδες έχουν καταστραφεί, σύμφωνα με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Π.Ε. της χώρας, προβαίνουν στην αντικατάσταση των κρατικών πινακίδων κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ή ρυμουλκουμένων, λόγω καταστροφής τους, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή, για την κατάθεση της αίτησης και τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αντικατάστασης των κρατικών πινακίδων, ο αιτών υποβάλλει, επιπλέον, βεβαίωση της οικείας Υπηρεσίας της παραγράφου 1 του παρόντος για την καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, καταβάλλει παράβολο, υπέρ του Δημοσίου, ύψους τριάντα (30) ευρώ και απαλλάσσεται από το ανταποδοτικό τέλος, που προβλέπεται στην υπ’ αριθμ. πρωτ οικ. Β-39170/850/1997 (Β’ 124) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών.»

3. Κάθε πινακίδα οχήματος που καταστρέφεται, καταχωρείται μηχανογραφικά και στο αρχείο στο οποίο τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στο ίδιο αρχείο τηρούνται και τα στοιχεία για όσα οχήματα έχει υποβληθεί δήλωση κλοπής οχήματος ή φορολογικής ακινησίας στην αρμόδια υπηρεσία. Το αρχείο διασυνδέεται και με άλλα μητρώα ή συστήματα που τηρούνται σε άλλες υπηρεσίες.

4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη καθορίζονται τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, οι λεπτομέρειες καταχώρισης των στοιχείων των οχημάτων και η διασύνδεση με άλλα μητρώα, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.»...

enikonomia

enfia skitso
Έως το τέλος του έτους, θα έχουν ολοκληρώσει οι επιτροπές του υπουργείου Οικονομικών το έργο της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων με βάση τις εμπορικές αξίες, οπότε και θα εφαρμοστεί δικαιότερο καθεστώς υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ.

Όπως ενημέρωσε η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή, Δημήτρη Κουκούτση, ήδη στον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ του 2017, στην περιοχή του Νέου Βουτζά Αττικής, που η επιτροπή έδωσε το αποτέλεσμά της, ο ΕΝΦΙΑ έχει υπολογιστεί με χαμηλότερη τιμή αντικειμενικής αξίας.

«Μέχρι τέλους του έτους, πιστεύουμε οι επιτροπές να έχουν ολοκληρώσει το έργο για όλα τα ακίνητα, οπότε θα έχουμε και τις καινούργιες αντικειμενικές αξίες για ένα δικαιότερο σύστημα υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ. Εκεί δηλαδή που είναι χαμηλότερες οι αξίες να έχουμε κάτι χαμηλότερο κι εκεί που πραγματικά υπάρχουν υψηλότερες αξίες να έχουμε αντίστοιχα υψηλότερο ΕΝΦΙΑ» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Παπανάτσιου.

Τέλος, όπως τόνισε η αρμόδια υφυπουργός, το υπουργείο Οικονομικών παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα της ασκούμενης φορολογικής πολιτικής και αξιολογεί τις επιπτώσεις των φορολογικών μέτρων και στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται όλες τις δυνατότητες για ελάφρυνση των πολιτών, στο πλαίσιο των αυστηρών δημοσιονομικών περιορισμών της χώρας μας.

 

 

Περισσότερα Άρθρα...