forologikes diloseis

Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, αλλά μέσω της νομικής οδού, αποφάσισαν οι ομοσπονδίες των λογιστών-φοροτεχνικών με το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του επιμελητηρίου: "Με δεδομένη την υπερψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου, εξετάζεται, πλέον, να αναληφθούν και να εξαντληθούν όλες οι πιθανές νομικές πρωτοβουλίες.

Στο ίδιο πλαίσιο, η αποχή από την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, που είχε παραταθεί μέχρι σήμερα, δεν θα συνεχιστεί".

Syntaxeis
 
Ένα εκρηκτικό μείγμα πρόσθετων φόρων και περικοπής μισθών και συντάξεων του δημοσίου θα τεθεί προς ψήφιση στις αμέσως προσεχείς ημέρες.
 
Αφενός ο «δημοσιονομικός Κόφτης» απειλεί μισθούς και συντάξεις στο Δημόσιο και αφετέρου έρχεται «τσουνάμι» αυξημένων έμμεσων φόρων για αφαίμαξη 1,8 δισεκ. ευρώ από τα ελληνικά νοικοκυριά, με τα δύο σχετικά νομοσχέδια να προετοιμάζονται για μέσα στον Μάιο.

Ειδικότερα, στην κλίνη του Προκρούστη μπαίνουν μισθοί και συντάξεις με τον αυτόματο δημοσιονομικό «κόφτη» που αναμένεται να θεσμοθετήσει μέσα στις επόμενες ημέρες η ελληνική κυβέρνηση.

Η πρόταση που απέστειλε στους θεσμούς ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος προς τους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωζώνης, και στην οποία περιγράφεται ο τρόπος λειτουργίας του μηχανισμού εκτάκτων μέτρων, δεν εξαιρεί τους μισθούς και τις συντάξεις, καθιστώντας έτσι ομήρους εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους και συνταξιούχους του δημόσιου τομέα.

Αυτοί θα δουν τις αποδοχές τους να συρρικνώνονται τον Μάιο του 2017 και του 2018 αν έχουν σημειωθεί αποκλίσεις στο πρωτογενές πλεόνασμα που έχει συμφωνηθεί σε 12μηνη βάση το προηγούμενο έτος, με βάση τα στοιχεία που θα έχει ανακοινώσει τον αντίστοιχο Απρίλιο η ΕΛΣΤΑΤ.

Την ίδια ώρα, εκτός από τους νέους φόρους στο εισόδημα που θα αφορούν στις αποδοχές του 2016, οι φορολογούμενοι θα επιβαρυνθούν με αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% από την 1η Ιουλίου, με αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε τσιγάρα, βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, πετρέλαιο θέρμανσης, υγραέριο, φυσικό αέριο και κηροζίνη από την 1η Ιουνίου και με επιβολή φόρων στις συνδέσεις στο διαδίκτυο, στις ευρυζωνικές συνδέσεις, στη συνδρομητική τηλεόραση, στον καφέ, στα ηλεκτρονικά τσιγάρα και στις διανυκτερεύσεις των ξενοδοχείων.

Ειδικά όσον αφορά στον περιβόητο «κόφτη» αυτός δεν εξαιρεί τις βασικές κρατικές δαπάνες, μεταξύ των οποίων μισθούς και συντάξεις, αλλά μόνο ελάχιστες κατηγορίες κοινωνικών δαπανών (όπως για παράδειγμα για την υγεία και τα επιδόματα ανεργίας) την παιδεία και την άμυνα.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όλες οι άλλες κρατικές δαπάνες θα μειώνονται αναλόγως, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η διόρθωση της δημοσιονομικής απόκλισης. Με βάση την πρόταση του υπουργείου Οικονομικών ο απολογισμός των όποιων αποκλίσεων θα γίνεται με βάση τα αποτελέσματα της ΕΛΣΤΑΤ για την προηγούμενη χρονιά και κάθε 30 Απριλίου το υπουργείο θα συντάσσει με την απόκλιση μεταξύ του στόχου και του αποτελέσματος του έτους.

Η όποια απόκλιση πάντως δεν θα υπολογίζει επιπτώσεις ανωτέρας βίας (παραμένει να επιβεβαιωθεί εάν θα περιλαμβάνεται και το κόστος του προσφυγικού) και απόκλιση του ΑΕΠ, όταν θα είναι δηλαδή το ονομαστικό ΑΕΠ μικρότερο των προβλέψεων.

Οι αυξήσεις έμμεσων φόρων

Αναφορικά με τα νέα μέτρα, από την 1η Ιουνίου, αυξάνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στη βενζίνη, στο πετρέλαιο κίνησης, στο πετρέλαιο θέρμανσης, στο υγραέριο, στην κηροζίνη και στο φυσικό αέριο.

Από την 1η Ιουλίου, αυξάνεται ο ΦΠΑ από το 23% στο 24%

Από 1η Ιουνίου θα εφαρμοστούν νέοι συντελεστές υπολογισμού των τελών ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα με βάση υπολογισμού τις αγοραίες αξίες τους.

Από την 1η Ιουνίου αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στην μπύρα ενώ καταργείται το ειδικό καθεστώς (έκπτωση 50%) στις εταιρείες οινοπνευματωδών που εδρεύουν στα Δωδεκάνησα.

Από την 1η Ιουνίου αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα τσιγάρα και στον καπνό.

Από την 1η Ιανουαρίου 2017 καθιερώνεται για πρώτη φορά ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα.

Από την 1η Ιανουαρίου 2017 επιβάλλεται φόρος ανά διανυκτέρευση στα ξενοδοχεία δύο αστέρων και πάνω αλλά και στα δωμάτια με δύο κλειδιά.

pressroom

vouli yperforologisi skitos

Η χώρα παραμένει όμηρος μιας αυξανόμενης υπέρμετρης φορολογικής επιδρομής, υπογραμμίζει στο εβδομαδιαίο σχόλιό του για την οικονομία ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών.

Εξ όσων διαρρέουν στα ΜΜΕ, σημειώνει ο ΣΕΒ, το οικονομικό επιτελείο έχει απωλέσει πλέον την αίσθηση του μέτρου και επιδίδεται σε ασκήσεις επί χάρτου, αλλάζοντας φορολογικούς συντελεστές κατά το δοκούν, χωρίς να λαμβάνει σοβαρά υπόψη την επίδραση στη λειτουργία της οικονομίας και την επίπτωση στο οικονομικό κλίμα και την επιχειρηματική εμπιστοσύνη.

Φαίνεται επίσης, όπως συνεχίζει ο ΣΕΒ, ότι οι τεχνοκράτες της τρόικας συμπλέουν με τις κυβερνητικές προτάσεις για ακόμη μεγαλύτερη φορολόγηση, στο πλαίσιο σεβασμού των επιλογών μίας κυρίαρχης κυβέρνησης, ανήμποροι (έως μοιραίοι) να αντιδράσουν στην καταστροφή του παραγωγικού ιστού της χώρας που συντελείται.

Προκρίνεται η επιβολή νέων μέτρων για την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων, στο πλαίσιο στήριξης της απόδοσης των μέτρων των €5,7 δισ. που έχουν συμφωνηθεί για το 2016 (εκ των οποίων €3,2 δισ. σε νέους φόρους).

Προφανώς, το δημοσιονομικό κενό προκύπτει ως αποτέλεσμα αδυναμίας περικοπής δαπανών (π.χ. Άμυνα, άχρηστοι οργανισμοί δημοσίου) και εξεύρεσης εσόδων (π.χ. τυχερά παιγνίδια, καθολική χρήση πλαστικού χρήματος για την είσπραξη του ΦΠΑ κ.ο.κ.).

Έτσι, καταλήγουμε να ξαναφορολογηθούν τα συνήθη υποζύγια των μισθωτών και συνταξιούχων και των συνεπών φορολογουμένων, με πρόσθετα μέτρα ύψους €1,5 δισ. περίπου.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τείνει να υποβαθμίζεται η σημασία οποιασδήποτε συζήτησης για την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, η ενίσχυση των οποίων τα τελευταία χρόνια φαίνεται να φτάνει στο τέλος της.

Ετσι, σε συνδυασμό με ένα εχθρικό προς τη λειτουργία της οικονομίας περιβάλλον, είναι ίσως επιτακτικότερη από ποτέ η ανάγκη αναβάθμισης του κοινωνικού διαλόγου για τις προοπτικές των εισοδημάτων και της απασχόλησης.

Εργαζόμενοι και εργοδότες καλούνται να διαμορφώνουν κοινό σχέδιο στήριξης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, που είναι και ο μόνος δρόμος για την ανάπτυξη και την ευημερία στην χώρα.

Να συνδεθεί το αφορολόγητο με κοινωνικά κριτήρια

Ο ΣΕΒ προτείνει μεταξύ άλλων σύνδεση του αφορολόγητου ορίου εισοδήματος με κοινωνικά κριτήρια.

«Είναι να απορεί κανείς που η κυβέρνηση δεν εξετάζει καν την περίπτωση το αφορολόγητο να δίνεται μετά από ένα όριο με κοινωνική στόχευση σε αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη λόγω οικογενειακής κατάστασης, πολύ χαμηλού οικογενειακού εισοδήματος ή μεγάλης ηλικίας. Και ακόμα μεγαλύτερη είναι η απορία γιατί δεν έχει θέσει η Τρόικα τη συζήτηση σε αυτές τις βάσεις, αφήνοντας μια νέα φοροθύελλα οριζόντιων μέτρων να ξεσπάσει σε μια ημιθανή από τις προηγούμενες φοροκαταιγίδες οικονομία», αναφέρει ο ΣΕΒ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει, η «έκπτωση φόρου» σε μισθούς και συντάξεις άνω των 5.000 ευρώ απαλλάσσει μισθωτούς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και συνταξιούχους από την καταβολή φόρων αξίας 6,4 δισ. ευρώ.

Συγκριτικά, η αξία της υφιστάμενης εισφοράς αλληλεγγύης επί όλων των δηλωμένων εισοδημάτων είναι 650 εκατ. ευρώ και το επιπλέον έσοδο του κράτους από την προτεινόμενη αύξηση του οριακού συντελεστή άνω των 30.000 ευρώ είναι 100 εκατ. ευρώ.

«Συνεπώς, υποστηρίζει ο ΣΕΒ, αντί μιας ιδεοληπτικής συζήτησης για την ακόμα πιο εντατική υπερφορολόγηση των ελάχιστων «πλουσίων» μισθωτών και συνταξιούχων που έχουν απομείνει στη χώρα, θα ήταν πολύ πιο χρήσιμη μια συζήτηση για το πότε το αφορολόγητο πράγματι δικαιολογείται από την οικογενειακή κατάσταση, πότε η υπερβολική αύξηση των συντελεστών δεν αποδίδει πλέον στα κρατικά έσοδα και πώς η συνολική επιβάρυνση από φόρους και εισφορές στη μισθωτή εργασία στον ιδιωτικό τομέα μπορεί να μειωθεί σε όλα τα εισοδηματικά κλιμάκια».

Σημειώνει ακόμη ότι «προτάσεις που κυκλοφορούν για αύξηση της φορολογίας μερισμάτων, που χαϊδεύουν τα αυτιά του λαϊκισμού και αδειάζουν τις τσέπες των επενδυτών, είναι τελείως ανεδαφικές καθώς δημιουργούν αντικίνητρο για τη διακράτηση μετοχών και εισάγουν άνιση μεταχείριση μεταξύ ξένων και ελλήνων επενδυτών, με αποτέλεσμα να καθίσταται προβληματική η προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων και η συνεργασία ξένων με έλληνες επενδυτές».

foros ekatharistiko

Εισοδήματα από μετοχές, τόκους ή εκποίηση περιουσιακών στοιχείων που αποκτήθηκαν πριν από το 2010 (οικονομικό 2011), ακόμη και αν δηλωθούν εκ των υστέρων δεν βαρύνονται με εισφορά αλληλεγγύης.

Αυτό προβλέπει απόφαση που εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής και η οποία «ανοίγει τα μάτια» σε φορολογουμένους που δεν γνώριζαν πως μπορούν να επικαλεστούν συγκεκριμένα εισοδήματα παρελθόντων ετών για να καλύψουν τεκμήρια, χωρίς να κινδυνεύουν να επιβαρυνθούν με έκτακτες εισφορές.

Η απόφαση αναφέρει πως με βάση τους νόμους 3986/2011 και 4305/2014 επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ των φυσικών προσώπων που προέκυψαν κατά τις διαχειριστικές χρήσεις 2010 έως και 2014 και δηλώνονται με τις δηλώσεις των αντίστοιχων οικονομικών ετών 2011-2015, αλλά και στα εισοδήματα που αποκτώνται κατά τα φορολογικά έτη 2015 και 2016.

Ακολούθως ξεκαθαρίζει πως εισοδήματα παλαιότερων ετών, που αποκτήθηκαν πριν από την επιβολή της εισφοράς και δεν ήταν υποχρεωτικό να δηλωθούν, δύνανται να δηλώνονται εκπρόθεσμα στο πρώτο μη παραγεγραμμένο έτος, που σήμερα είναι η χρήση 2010 (οικονομικό 2011), στου οποίου τα εισοδήματα άρχισε να επιβάλλεται η ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

Όπως διευκρινίζεται, η δυνατότητα αυτή έχει δοθεί, διότι κάποια εισοδήματα που δεν είχαν υποχρέωση να δηλωθούν και συνεπώς δεν καθιστούν παράβαση για τον φορολογούμενο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ληφθούν υπόψη κατά το σχηματισμό κεφαλαίων προηγούμενων ετών. Συγκεκριμένα πρόκειται για εισοδήματα από μερίσματα, πώληση μετοχών, τόκους, αλλά και ποσά που δεν αποτελούν εισόδημα αλλά καλύπτουν τεκμήρια, όπως η εκποίηση περιουσιακών στοιχείων.

Να σημειωθεί πως τα παραπάνω εισοδήματα όχι μόνον δεν βαρύνονται με τις προαναφερθείσες έκτατες εισφορές, αλλά μπορούν και να χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τεκμήρια, γλυτώνοντας έτσι τους φορολογουμένους από την πληρωμή υπέρογκων φόρων εισοδήματος.

Το μόνο που χρειάζεται είναι ο φορολογούμενος να δηλώσει τα εισοδήματα αυτά ως «αναλωθέν κεφάλαιο παρελθόντων ετών» στον πίνακα 6 της φορολογικής δήλωσης και με τον τρόπο αυτό να υπερκαλύψει την πρόσθετη διαφορά τεκμαρτού εισοδήματος που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια.

foroi tsipras skitso

Ο μισός μισθός των εργαζομένων χάνεται ήδη σε εισφορές και φόρους, ενώ έρχονται και νέες επιβαρύνσεις με το φορολογικό και το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα διευρύνουν τις απώλειες αυτές.

Ειδικότερα εκτιμάται ότι με τα νέα μέτρα που συζητά η κυβέρνηση με τους δανειστές στο πλαίσιο της αξιολόγησης, τα 6 στα 10 ευρώ του μισθού θα τα τρώνε οι φόροι και οι εισφορές.

Ενδεικτικό είναι ότι με βάση τα στοιχεία του 2014 (ΟΟΣΑ), ένας εργαζόμενος με δύο παιδιά πλήρωνε για φόρους και εισφορές το 43,4% του μισθού του. Για το 2016 οι επιβαρύνσεις από τη φορολογία εισοδήματος αναμένεται να διευρυνθούν περαιτέρω, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία σενάρια του υπουργείου Οικονομικών, εισοδήματα πάνω από 9.100 ευρώ θα πληρώσουν περισσότερο φόρο, ενώ πιο βαριά θα είναι και η έκτακτη εισφορά.

Υψηλότερες αναμένεται να είναι και οι ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζομένους, αν περάσει τελικά η κυβερνητική πρόταση για αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για τις επικουρικές συντάξεις. Ετσι, η συνολική επιβάρυνση από εισφορές και φόρους θα αυξηθεί σε επίπεδο που προσεγγίζει το 60% του μισθού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τα Νέα, η κυβέρνηση μέσω του νέου του ασφαλιστικού νομοσχεδίου επιμένει στην πρόταση για αύξηση των εισφορών κατά μία, ή ακόμη και κατά μισή μονάδα, καθώς διαφορετικά δεν καλύπτεται το έλλειμμα του ΕΤΕΑ (σήμερα 650 εκατ. ευρώ) το οποίο υπολογίζεται ότι θα φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη το διάστημα 2018 - 2024.

Παράλληλα, με το νέο νομοσχέδιο επιβάλλεται εισφορά 20% στο εισόδημα των επαγγελματιών, των επιστημόνων και των αγροτών (από 1.1.2017). Η εισφορά αυτή θα επιβληθεί σταδιακά έως το 2021 για τους αγρότες (με δυνατότητα επιλογής συντελεστή 16% για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες με αντίτιμο, όμως, χαμηλότερη μελλοντική σύνταξη). Οι επιστήμονες με εισόδημα έως 55.000 ευρώ θα έχουν έκπτωση έως 50%. Στους νέους επιστήμονες θα επιβληθεί συντελεστής 14% για τα πρώτα δύο χρόνια άσκησης του επαγγέλματός τους και 17% για τα τρία επόμενα χρόνια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ποσοστά κρατήσεων αναδεικνύουν ήδη από το 2014 τη χώρα μας σε παγκόσμια πρωταθλήτρια κρατήσεων.

Σύμφωνα με αυτά:

Το υψηλό ποσοστό από τον μισθό εργαζομένου με δύο παιδιά που πάει σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές έφερε και πάλι στο προσκήνιο το θέμα των φορολογικών συντελεστών στη χώρα μας. Η στατιστική του ΟΟΣΑ ανέδειξε την ελληνική παγκόσμια πρωτιά: ο έλληνας εργαζόμενος με δύο παιδιά πληρώνει το 43,4% του μισθού του σε κρατήσεις, ποσοστό που είναι και το υψηλότερο μεταξύ των χωρών του Οργανισμού.

Την ώρα, μάλιστα, που η κυβέρνηση συζητάει την αύξηση του ανώτατου συντελεστή, η στατιστική του ΟΟΣΑ αποδεικνύει ότι οι έχοντες τα υψηλότερα εισοδήματα στην Ελλάδα είναι ούτως ή άλλως οι βαρύτερα φορολογούμενοι.

Οι ασφαλιστικές εισφορές είναι από τις υψηλότερες μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Ο μέσος όρος διαμορφώνεται στο 9,9% (στοιχεία 2014), με την Ελλάδα να βρίσκεται στο 16%. Στην κατάταξη των χωρών - μελών καταλαμβάνουμε την 6η υψηλότερη θέση, καθώς μας ξεπερνούν μόνο η Σλοβενία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Αυστρία και η Πολωνία. 

airetos

tsipras foroi tsoynami

Μεγάλες αυξήσεις φόρων έρχονται σε καύσιμα, αυτοκίνητα, ακίνητα, υπηρεσίες τηλεφωνίας και συνδρομητικής τηλεόρασης προκειμένου να καλυφθεί δημοσιονομικό κενό 1% του ΑΕΠ ή περίπου 1,75 δισ. ευρώ.

Το βασικό σχέδιο που επεξεργάζονται κυβέρνηση και θεσμοί προβλέπει εξοικονομήσεις 1% του ΑΕΠ από τις συντάξεις, 1% από τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος και 1% από λοιπά μέτρα. Η αύξηση των εσόδων κατά 1% του ΑΕΠ από τις λοιπές παρεμβάσεις είναι αυτό το οποίο στην παρούσα φάση συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα δημοσιονομικά προβλήματα.

Οι εναλλακτικές κινούνται στη κατεύθυνση της έμμεσης φορολογίας, αφού στους άμεσους φόρους οι πρόσθετες επιβαρύνσεις έχουν ξεπεράσει ήδη τα επιτρεπτά επίπεδα. Οι αυξήσεις στους φόρους και στα τέλη που συνδέονται με τα αυτοκίνητα, την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα (σε βενζίνη και ντίζελ), την αύξηση του τέλους κινητής τηλεφωνίας και την επιβολή τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης είναι τα μέτρα πρώτης γραμμής.

Σημειώνεται πως η Ελλάδα έχει την πέμπτη μεγαλύτερη φορολογία στην ΕΕ στα καύσιμα, ενώ πιθανή αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο θα φέρει τα πάνω κάτω σε οικιακούς και βιομηχανικούς καταναλωτές.

Ομοίως, τα επιχειρηματικά πλάνα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας θα ανατραπούν από την αύξηση του ειδικού τέλους κινητής τηλεφωνίας, όταν μάλιστα η Ελλάδα έχει την υψηλότερη φορολογία στην ευρωζώνη στο συγκεκριμένο τομέα. Στην ίδια βάση η επιβολή ειδικού τέλους στη συνδρομητική τηλεόραση θα αναστείλει τις σημαντικές επενδύσεις που γίνονται στον κλάδο αυτό και θα ευνοήσει ξένες ιντερνετικές πλατφόρμες.

Πρόσθετα έσοδα αναμένονται από το νέο ΕΝΦΙΑ, ο οποίος θα πρέπει να αποδώσει 2,650 δισ. ευρώ το 2016, παρά τις αλλαγές στις αντικειμενικές. Μετά τη μείωση των αντικειμενικών αξιών από 5% έως και 20%, τα έσοδα τα οποία βεβαιώνονται με βάση τον ΕΝΦΙΑ συρρικνώθηκαν κατά περίπου 350 εκατ. ευρώ. Για να μην υπάρξει ταμειακό θέμα η κυβέρνηση ήδη εξετάζει αύξηση επιβαρύνσεων για περιουσίες αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ.

cnngr

foroi tsipras skitso

«Βεβαίως θα υπάρχει φορολογική επιβάρυνση στα εισοδήματα του 2016, αλλά θα είναι δίκαιη και αναλογική και θα είναι από ένα ύψος και πάνω», δήλωσε χαρακτηριστικά, στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη.

Ταυτόχρονα, διαβεβαίωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων για το 2015 και, όπως είπε, ούτε υπάρχει, ούτε θα υπάρξει, αναδρομικά, κανένα νέο μέτρο.

Ο κ. Αλεξιάδης έκανε λόγο για υπερβολές και υποκρισία των ΜΜΕ σε ό,τι αφορά επιβαρύνσεις και περικοπές σε μισθούς 1.500 και 2.000 ευρώ, ενώ λίγο αργότερα, απαντώντας σε άλλη ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ, Δημήτρη Καμένου, συντάχθηκε με την άποψη ότι το φορολογικό σύστημα έχει πολλές αδικίες.

«Είναι σαφέστατο ότι το υπάρχον φορολογικό σύστημα δεν είναι αυτό που μπορεί να βοηθήσει την κοινωνία και την οικονομία να αναπτυχθεί. Υπάρχει πίεση, λόγω των συμφωνιών που έχουν γίνει, προσπαθούμε να κάνουμε πιο λογικές τις διατάξεις, που είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογες και άδικες» είπε χαρακτηριστικά.

«Αν ήθελα να βάλω έναν τίτλο στην φορολογική ιστορία της χώρας θα ήταν, "τέλειωσαν τα άσχημα, τώρα έρχονται τα χειρότερα"», κατέληξε ο αναπληρωτής υπουργός.

Περισσότερα Άρθρα...