Δυναμική "εισβολή" της ΚΡΙ-ΚΡΙ στη βρετανική αγορά γιαουρτιού

Τρόφιμα
Tools

kri-kri

Απόβαση στη Γηραιά Αλβιώνα, μια αγορά για το ελληνικό γιαούρτι ύψους 290 εκατ. ευρώ, επιχειρεί η Κρι Κρι. Μετά την επιτυχημένη συνεργασία της με τη βρετανική αλυσίδα Waitrose, η σερραίικη γαλακτοβιομηχανία ξεκινάει το επόμενο διάστημα συνεργασία με τρεις εκ των μεγαλύτερων αγγλικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, προκειμένου να παράγει για αυτές ελληνικό γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας.

Βασικό όχημα για την ενίσχυση της δραστηριότητας της Κρι Κρι εκτός Ελλάδος αποτελεί το νέο εργοστάσιο γιαουρτιού στις Σέρρες, το οποίο η εταιρεία κατάφερε να κατασκευάσει μέσα σε επτά μήνες από την καταστροφική πυρκαγιά της 24ης Δεκεμβρίου 2013. «Πριν από εννέα μήνες, στον χώρο αυτό βρεθήκαμε διοίκηση και εργαζόμενοι και δώσαμε μια υπόσχεση: να φτιάξουμε το καλύτερο εργοστάσιο. Μετατρέψαμε τη μεγάλη απειλή της ολικής καταστροφής σε μεγάλη ευκαιρία», δήλωσε χαρακτηριστικά χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος.

Η νέα υπερσύγχρονη μονάδα εμβαδού 12.000 τ.μ. κόστισε περί τα 20 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10,5 εκατ. ευρώ προέρχονται από το ποσόν της αποζημίωσης που έλαβε η Κρι Κρι από την ασφαλιστική εταιρεία και τα υπόλοιπα είναι ίδια κεφάλαια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επένδυση έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο προκειμένου να λάβει επιχορήγηση, χωρίς ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Τσινάβος, να έχει λάβει ούτε την προκαταβολή της ενίσχυσης. Η εταιρεία πάντως διεκδικεί δικαστικά από την ασφαλιστική εταιρεία 4 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εγκριθεί από την Alpha Bank ομολογιακό δάνειο ύψους 6 εκατ. ευρώ.

Το νέο εργοστάσιο διαθέτει πέντε γραμμές παραγωγής, ενώ κατά τον επόμενο μήνα θα προστεθεί και έκτη, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου της εταιρείας με προϊόντα όπως γιαούρτια με φρούτα κ.ά. Η εταιρεία εκτιμά ότι η επένδυση θα αποσβεστεί σε περίπου 2,5 χρόνια.

Το νέο εργοστάσιο έχει δυναμικότητα παραγωγής 200 τόνων ημερησίως και με μικρές παρεμβάσεις μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 300 τόνους. Στην πλήρη ανάπτυξή του θα απασχολεί περί τους 100 εργαζομένους, ενώ συνολικά η εταιρεία, η οποία διαθέτει και εργοστάσιο παγωτού, απασχολεί 307 εργαζομένους και 200 συνεργάτες στο δίκτυο διανομής.

Στο πλαίσιο του προσανατολισμού της Κρι Κρι στην ευρωπαϊκή αγορά, η εταιρεία θα τοποθετήσει το επόμενο διάστημα επώνυμα γιαούρτια με το σήμα «yogood» σε μεγάλη βελγική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ενώ ήδη εξάγει τα προϊόντα της στη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Δανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, αλλά και το Ιράκ.

Πριν από το ρωσικό εμπάργκο, τα προϊόντα της Κρι Κρι είχαν δειγματισθεί με επιτυχία και στη μεγαλύτερη ρωσική αλυσίδα, όμως οι εξελίξεις ανέτρεψαν τη στρατηγική επέκτασής της στη ρωσική αγορά. Η αμερικανική αγορά, πάντως, δεν περιλαμβάνεται στους στόχους της Κρι Κρι, όπως διευκρίνισε ερωτηθείς σχετικά χθες ο κ. Τσινάβος. «Δεν μας ενδιαφέρει η αμερικανική αγορά. Η μεγάλη ευκαιρία είναι η Ευρώπη», τόνισε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, όπου η Κρι Κρι έχει αυξήσει το μερίδιό της στο γιαούρτι από μόλις 4% το 2008 σε 11,5% το 2013, στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της πανελλαδικά. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία παράγει πλέον γιαούρτι από γάλα ημέρας, σχέδιο που επιτυγχάνεται καθώς οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στον δεύτερο στην Ελλάδα -μετά τη Θεσσαλονίκη- νομό σε παραγωγή αγελαδινού γάλακτος.

kathimerini