DEH METRITES
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που εμπλέκονται σε παρεμβάσεις στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας οικιών και καταστημάτων διαπράττουν επίσης το αδίκημα της ρευματοκλοπής το οποίο διώκεται ποινικά όπως άλλωστε και ο ηλεκτρολόγος ο οποίος πραγματοποιεί την παρέμβαση έναντι αμοιβής, τονίζει ο ΔΕΔΔΗΕ και σημειώνει ότι συνεχίζονται εντατικά οι έλεγχοι στους μετρητές όλων των καταναλωτών.

Ειδικότερα, με αφορμή τα συνεχώς αυξανόμενα κρούσματα εξαπάτησης καταναλωτών από άτομα, τα οποία προφασίζονται την ιδιότητα του υπαλλήλου της εταιρείας και προχωρούν επ’ αμοιβή σε παράνομες παρεμβάσεις στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας, εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές και τονίζει ότι:

-Τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ σε καμία περίπτωση και για καμία υπηρεσία που παρέχει η Εταιρία δεν ζητούν χρηματική αμοιβή από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο ακίνητό τους.

-Στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ έχει παρασχεθεί από την Εταιρία ειδική υπηρεσιακή ταυτότητα, την επίδειξη της οποίας θα πρέπει να ζητούν οι καταναλωτές προκειμένου να επαληθεύσουν ότι πράγματι πρόκειται για εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

-Στην περίπτωση που ο καταναλωτής έχει υπόνοιες για εξαπάτηση από τους υπαλλήλους που τον επισκέπτονται, πρέπει να καλεί άμεσα στα τηλέφωνα βλαβών που αναφέρονται στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.

Επιπλέον ο ΔΕΔΔΗΕ, με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό σύλληψης ηλεκτρολόγου (που δεν είχε ουδεμία άμεση ή έμμεση σχέση συνεργασίας με την Εταιρία), σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία, σύμφωνα με σχετική Ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, για κλοπή κατ’ εξακολούθηση μέσω παράνομων παρεμβάσεων σε μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας οικιών και καταστημάτων κατόπιν συνεννοήσεως με τους ιδιοκτήτες τους και έναντι χρηματικής αμοιβής, υπογραμμίζει πως οι ιδιοκτήτες ακινήτων που εμπλέκονται σε τέτοιου είδους παρεμβάσεις, διαπράττουν επίσης το αδίκημα της ρευματοκλοπής, το οποίο διώκεται ποινικά.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ο ΔΕΔΔΗΕ συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τους τακτικούς αλλά και έκτακτους ελέγχους στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας όλων των καταναλωτών, προκειμένου να εντοπιστούν ρευματοκλοπές, παραβιάσεις και παράνομες συνδέσεις.

topontiki

kteo

Τη δυνατότητα μείωσης του προστίμου των 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ το ΙΧ τους, δίνει εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομίας και Υποδομών.

Ειδικότερα, με τη νέα εγκύκλιο, τα πρόστιμα για όσους περάσουν από ΚΤΕΟ τα οχήματά τους μέσα στο 2015 θα έχουν μείωση 50%. Έτσι για ΙΧ, ενώ το προβλεπόμενο τέλος εκπρόθεσμου αρχικού ελέγχου πέραν των 6 μηνών είναι 65 ευρώ, θα καταβληθεί το τέλος εκπρόθεσμου αρχικού ελέγχου, που είναι 33 ευρώ.

Επίσης, προς αποφυγή συνωστισμού στα ΚΤΕΟ της χώρας ορίζονται τρεις καταληκτικές ημερομηνίες εντός των οποίων θα πρέπει να διενεργηθεί ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος:

α. Η 30-09-2015, για τα οχήματα που έπρεπε να ελεγχθούν έως τις 30-06-2014.

β. Η 31-10-2015, για τα οχήματα έπρεπε να ελεγχθούν από 01-07-2014 έως 31-12-2014.

γ. Η 30-11-2015, για τα οχήματα που έπρεπε να ελεγχθούν έως και τις 14 Σεπτεμβρίου 2015.

Επίσης, στην ίδια εγκύκλιο επισημαίνεται πως, στην περίπτωση που κάποιοι ιδιοκτήτες ΙΧ δεν προσέλθουν στις προαναφερθείσες ημερομηνίες, αλλά τελικά διενεργήσουν τον τεχνικό έλεγχο εντός του 2015 (μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου), θα καταβάλλουν μεν το προσαυξημένο τέλος εκπροθέσμου ελέγχου, δηλαδή 65 ευρώ, ωστόσο, δεν θα τους επιβληθεί το πρόστιμο των 150 ευρώ.

kokkina daneia
 
Σε μεγάλο πρόβλημα για την κυβέρνηση εξελίσσονται τα κόκκινα δάνεια, καθώς το οικονομικό επιτελείο καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις.

Τα κόκκινα δάνεια να φτάνουν τα 90 δισ. ευρώ και αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Από αυτά 50% αφορούν καταναλωτικά, 35% επιχειρηματικά και 29% στεγαστικά δάνεια.

Η κυβέρνηση θέλει να υπάρχει ένας ενδιάμεσος φορέας για την διαχείριση των κόκκινων δανείων αλλά οι δανειστές δεν θέλουν ούτε να το ακούσουν.

Σύμφωνα με τα "ΝΕΑ" οι δανειστές ζητούν:

Τα κόκκινα δάνεια των επιχειρήσεων πρέπει να χωριστούν ανάλογα με το αν οι επιχειρήσεις είναι βιώσιμες ή όχι. Για τις βιώσιμες θα υπάρξει μια ρύθμιση βάση του Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ.

Για τις επιχειρήσεις που θα κρίνονται μη βιώσιμες, θα πτωχεύουν και θα ρευστοποιούνται τα στοιχεία τους. Για τα δάνεια των ιδιωτών δεν έχει διαρρεύσει κάτι συγκεκριμένο.

Έως το τέλος του χρόνου πρέπει να γίνει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών (με αυτό τον τρόπο δεν θα γίνει κούρεμα καταθέσεων). Η τρόικα επιμένει ότι πρέπει να μπουν ιδιώτες στην ανακεφαλαιοποίηση και να ενισχυθεί η προοπτική επιστροφής τους στον ιδιωτικό τομέα.

Διασφάλιση ότι θα είναι ανεξάρτητο το ΤΧΣ, δηλαδή η κυβέρνηση δεν θα εμπλέκεται στην διακυβέρνηση των τραπεζών.

Οι δανειστές ξεκαθαρίζουν ότι ενδιάμεσος φορέας στον οποίο θα μεταφέρονται όλα τα κόκκινα δάνεια δεν μπορεί να υπάρξει και αντιπροτείνουν η κάθε τράπεζα να μπορεί να διαχειρίζεται τα δικά της δάνεια.

Αν τελικά γίνει αυτό, οι τράπεζες θα έχουν τη δυνατότητα να πωλήσουν μέρος των δανείων σε ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες θα αναλάβουν την είσπραξη των δανείων με όποιο τρόπο μπορούν.

lefta epidotisi

Πενήντα επιχειρηματικές και επαγγελματικές δραστηριότητες ενισχύονται μέσα από το νέο ΕΣΠΑ.

Τα ποσοστά επιδότησης για όσους ασχολούνται σε αυτούς τους κλάδους ή θέλουν να ανοίξουν επιχείρηση κυμαίνονται από 40% έως και 100% επί των επενδυτικών τους σχεδίων.

Την κοινοτική χρηματοδότηση μπορούν να τη διεκδικήσουν μέσα από δύο προγράμματα, την «Επιχειρηματική Ευκαιρία» και το «Επιχειρούμε Δυναμικά»..

Αυτά εντάσσονται στην κατηγορία προγραμμάτων του ΕΣΠΑ «Επανεκκίνηση ΕΠΑνΕΚ» και σύμφωνα με πληροφορίες το «Επιχειρηματική Ευκαιρία» θα είναι το πρώτο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί μέσα στον Ιανουάριο.

Το «Επιχειρηματική Ευκαιρία» απευθύνεται σε άνεργους, εγγεγραμμένους στο μητρώο του ΟΑΕΔ, για ενίσχυση των επιχειρηματικών σχεδίων τους με κάλυψη λειτουργικών εξόδων (ενοίκια, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, πρώτες ύλες, ασφαλιστικές εισφορές κ.λπ.) καθώς και θέσεων απασχόλησης. Τα έργα που μπορούν να υπαχθούν κυμαίνονται από 28.000 έως 40.000 ευρώ, με 100% ενίσχυση του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης, ενώ υπάρχει δυνατότητα προκαταβολής μέχρι και 40% της δημόσιας δαπάνης.

Το δεύτερο πρόγραμμα «Επιχειρούμε Δυναμικά» απευθύνεται σε υπάρχουσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στόχος των ενισχύσεων είναι η αναβάθμιση της επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των μικρομεσαίων, δίνοντας έμφαση στην εξωστρέφεια και τη διείσδυσή τους σε νέες αγορές.

Σημειώνεται ότι η δράση αφορά επενδύσεις από 20.000 μέχρι και 300.000 ευρώ, ενώ η επιχορήγηση έχει ορισθεί μέχρι και στο 40% του συνολικού ποσού της επένδυσης. Επιπρόσθετα, υπάρχει δυνατότητα προκαταβολής μέχρι και 40% επί της συνολικής δημόσιας δαπάνης.

Ενδεικτικά οι δαπάνες που χρηματοδοτούνται είναι ο μηχανολογικός εξοπλισμός, η κτιριακή αναβάθμιση, η πιστοποίηση, η προβολή σε ξένες αγορές κ.λπ.

Από το πρόγραμμα για τις υπάρχουσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εξαιρείται ο τομέας του τουρισμού.

Αναλυτικά ανά τομέα οι επιχειρηματικές και επαγγελματικές δραστηριότητες στους κλάδους είναι:

Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων

Τομέας Κρέατος

Τομέας ψαριών και θαλασσινών γενικότερα

Τομέας Φρούτων και λαχανικών

Τομέας λαδιού

Τομέας Γαλακτοκομικά προϊόντα

Προϊόντα Αλευρόμυλων

Αμυλούχα Προϊόντα

Είδη Αρτοποιίας

Ζυμαρικά

Παραγωγή ειδών ζαχαροπλαστικής

Παρασκευή Ζάχαρης

Αρτύματα – Καρυκεύματα

Έτοιμα γεύματα

Παραγωγή ζωοτροφών

Αλκοολούχα Προϊόντα

Μεταλλικό Νερό

Χυμοί

Αναψυκτικά

Παραγωγή Προϊόντων Καπνού

Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες (ΠΔΒ)

Εκτυπωτικές δραστηριότητες

Αναπαραγωγή προεγγεγραμμένων μέσων

Εκδόσεις

Ηχογραφήσεις και μουσικές εκδόσεις

Κατασκευή κοσμημάτων

Κατασκευή μουσικών οργάνων

Κατασκευή παιχνιδιών

Είδη ένδυσης

Υλικά / Κατασκευές

Κατασκευή πλαστικών προϊόντων

Κατασκευή μεταλλικών προϊόντων

Οικοδομικά υλικά

Μονωτικά υλικά

Εφοδιαστική Αλυσίδα

Υπηρεσίες Τομέα Μεταφορών

Υπηρεσίες Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics) για προϊόντα τρίτων (3PL)

Ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες

Ενέργεια

ΑΠΕ

Αξιοποίηση οργανικών υπολειμμάτων για την κάλυψη θερμικών αναγκών

Αύξηση της διείσδυσης εφαρμογών γεωθερμίας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και την παραγωγή θερμότητας

Περιβάλλον

Διαχείριση αποβλήτων

Ανακύκλωση

Συλλογή, επεξεργασία και διάθεση απορριμμάτων

Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ

Κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακού εξοπλισμού

Κατασκευή εξοπλισμού επικοινωνίας

Έκδοση και κατασκευή λογισμικού

Ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες

Ασύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες

Δορυφορικές τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες

Δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, παροχής συμβουλών και συναφείς δραστηριότητες

Υγεία

Κέντρα Αποκατάστασης

Υπηρεσίες Τηλε – Ιατρικής

Θεραπευτικά κέντρα

Τουρισμός

(ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ)

Ξενοδοχειακές μονάδες κλασικού τύπου

Ενοικιαζόμενα Δωμάτια

Τουριστικές Οργανωμένες κατασκηνώσεις (camping)

Θεματικά πάρκα

Προτεραιότητα

Οι κλάδοι που έχουν προτεραιότητα σε αυτά τα προγράμματα είναι:

Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων

Εφοδιαστική Αλυσίδα

Ενέργεια

Περιβάλλον

Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)

Τουρισμός

Υγεία

Υλικά – Κατασκευές

Πολιτιστική – Δημιουργική Βιομηχανία

Επιχειρούμε Δυναμικά

Το Πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των ΜΜΕ, στους οκτώ στρατηγικούς τομείς της χώρας, προκειμένου αυτές να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, βελτιώνοντας τη θέση τους στις εθνικές και διεθνείς αγορές. Οι στρατηγικοί τομείς προτεραιότητας είναι οκτώ, οι προαναφερόμενοι, αλλά χωρίς τον τουρισμό.

Οι επιχειρήσεις θα ενισχυθούν προκειμένου να αναβαθμιστούν μέσω της αύξησης των επενδύσεων για τον τεχνολογικό και εμπορικό εκσυγχρονισμό τους, την υιοθέτηση της χρήσης των ΤΠΕ, την αύξηση του βαθμού τυποποίησης και πιστοποίησης των προϊόντων, την ανάπτυξη ποιοτικά ολοκληρωμένων υπηρεσιών, τη βελτίωση της ποιότητας προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών.

Συγχρόνως, με τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, αναμένεται να ενισχυθούν οι ικανότητες του παραγωγικού δυναμικού και να επιτευχθεί η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ΜΜΕ.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με το συνολικό ποσό των 50 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης από 20.000 ευρώ έως 300.000 ευρώ. Το ποσοστό ενίσχυσης των επενδυτικών προτάσεων ορίζεται σε 50% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης. Υπάρχει δυνατότητα καταβολής προκαταβολής μέχρι και το 40% της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης έναντι ισόποσης εγγυητικής επιστολής. Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης.

Στο Πρόγραμμα μπορούν να υποβάλουν πρόταση:

1. Υφιστάμενες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στους οκτώ προαναφερόμενους στρατηγικούς τομείς.

2. Εξαιρούνται οι δραστηριότητες που δεν στηρίζονται από το ΕΤΠΑ (ΕΚ. 1301/2013) και τον Κανονισμό για τις Ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας-De minimis, (ΕΚ.1407/2013), καθώς επίσης και οι δραστηριότητες οι σχετικές με την εστίαση, το λιανικό εμπόριο και τον τουρισμό.

Οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης θα ορισθούν στην προκήρυξή της.

Για τις ανάγκες του προγράμματος (και μόνο) χαρακτηρίζεται ως υφιστάμενη, επιχείρηση που έχει κλείσει τουλάχιστον μία πλήρη διαχειριστική χρήση.

Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που υποβάλλουν επενδυτική πρόταση, είναι οι ακόλουθες:

να λειτουργούν νόμιμα εντός της ελληνικής Επικράτειας

να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές: επιχειρήσεις εταιρικού / εμπορικού χαρακτήρα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία και ΙΚΕ) και ατομικές επιχειρήσεις.

να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,

να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης

να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λπ.)

να υποβάλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά ΑΦΜ

Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και οι εταιρείες στο κεφάλαιο ή τα δικαιώματα ψήφου των οποίων συμμετέχουν, άμεσα ή έμμεσα, με ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) οι ΟΤΑ και όλοι οι παραπάνω δημόσιοι φορείς μεμονωμένα ή από κοινού.

Επιλέξιμες ενέργειες είναι:

Πιστοποίηση διαχειριστικών Συστημάτων, Σχεδιασμός και Τυποποίηση

Προβολή – Προώθηση των επιχειρήσεων σε αγορές στόχους

Δικαιώματα Τεχνογνωσίας και αξιοποίησή της για την ενίσχυση της αποτελεσματικότερης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών

Τεχνολογική αναβάθμιση μέσω της αύξησης της χρήσης Τεχνολογίας

Τεχνική και Συμβουλευτική Υποστήριξη/Καθοδήγηση επιχειρήσεων που θα συμβάλει στη βελτίωση της οργάνωσης και παραγωγικότητας των επιχειρήσεων, στην υποστήριξη καινοτομικής και τεχνολογικής επιχειρηματικότητας και θα υποστηρίζει τον προσανατολισμό προς νέες αγορές

Κτιριακή αναβάθμιση υποδομών για την λειτουργία σύγχρονων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων

Μηχανολογικός Εκσυγχρονισμός

Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1.1.2014, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί το επιχειρηματικό σχέδιο, πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

Επιχειρηματική Ευκαιρία

Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώκεται η στήριξη για την ανάπτυξη υγιούς νεοφυούς, επιχειρηματικότητας που θα συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για τον λόγο αυτό το πρόγραμμα στοχεύει:

Στη δημιουργία νέων, καινοτόμων και βιώσιμων επιχειρήσεων και

Στην ενίσχυση της απασχόλησης με την πρόσληψη τουλάχιστον ενός ατόμου

Δυνητικοί δικαιούχοι της δράσης είναι οι άνεργοι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, μέχρι την ημερομηνία έναρξης της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στη ΔΟΥ και οι οποίοι δεν ασκούσαν επιχειρηματική δραστηριότητα ή ελευθέριο επάγγελμα από 1/1/2014 έως και την ημερομηνία προκήρυξης.

Οι επιχειρήσεις που θα συσταθούν στο πλαίσιο των επενδυτικών προτάσεων θα πρέπει:

Να έχουν κάνει έναρξη στη ΔΟΥ μετά την ημερομηνία προκήρυξης του Προγράμματος.

Να λειτουργήσουν νόμιμα εντός της ελληνικής Επικράτειας.

Να λειτουργήσουν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες επιχειρηματικές μορφές: Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία, Ετερόρρυθμη Εταιρεία, Ι.Κ.Ε, ατομική επιχείρηση και κοινωνική επιχείρηση.

Κάθε επιλέξιμο φυσικό πρόσωπο να συμμετέχει στην υποβολή μίας επενδυτικής πρότασης.

Το επιχειρηματικό τους σχέδιο να αφορά στις επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Εξαιρούνται οι δραστηριότητες που δεν στηρίζονται από τον Κανονισμό για Ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας De Minimis (EK 1407/2013).

Τα επιχειρηματικά σχέδια που θα χρηματοδοτηθούν θα πρέπει να έχουν καινοτομικό χαρακτήρα και να αφορούν, κατά προτεραιότητα, στους εννέα στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του ΕΠΑνΕΚ.

Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης από 25.000 ευρώ έως 40.000 ευρώ. Το ποσοστό ενίσχυσης των επενδυτικών προτάσεων ορίζεται σε 100% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.

Υπάρχει δυνατότητα καταβολής προκαταβολής μέχρι και το 40% της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης έναντι ισόποσης εγγυητικής επιστολής. Η χρηματοδότηση γίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από το ελληνικό δημόσιο.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με συνολικό ποσό 50 εκατ.

Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε 24 μήνες από την ημερομηνία της απόφασης ένταξης του επιχειρηματικού σχεδίου.

Επιλέξιμες δαπάνες είναι:

1) Λειτουργικές (ενοίκια, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, έξοδα προβολής & διαφήμισης)

2) Εξοπλισμός, προμήθεια πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων, αποσβέσεις παγίων

3) Δαπάνες παροχής υπηρεσιών (νομικής, συμβουλευτικής, λογιστικής υποστήριξης και σύνταξης και παρακολούθησης επιχειρηματικού σχεδίου κλπ.)

4) Ασφαλιστικές εισφορές επιχειρηματία

5) Μισθολογικό κόστος για νέα θέση ή νέες θέσεις εργασίας υπό την προϋπόθεση διατήρησής τους μετά το πέρας της επιχορήγησής της/τους.

Η επιλεξιμότητα των δαπανών δύναται να ξεκινήσει από την ημερομηνία προκήρυξης.

Για την ένταξή τους στο πρόγραμμα οι δυνητικοί δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλλουν προς αξιολόγηση το επιχειρηματικό τους σχέδιο με βάση τη διαδικασία που θα καθοριστεί στην προκήρυξη του Προγράμματος.

Οι προϋποθέσεις συμμετοχής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος υποβολής των προτάσεων, η διαδικασία εξέτασης και αξιολόγησης των προτάσεων, η ένταξή τους για χρηματοδότηση, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων στην περίπτωση έγκρισης της αίτησης ενίσχυσης και οι λοιποί όροι του Προγράμματος θα περιγραφούν αναλυτικά στον Οδηγό του Προγράμματος.

Στοιχεία της Δράσης είναι δυνατόν να τροποποιηθούν στην προκήρυξη που θα ακολουθήσει την οριστική έγκριση του Προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων θα είναι συγκριτική, βάσει των κριτηρίων που θα οριστούν στην προκήρυξη.

Οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης θα ορισθούν αναλυτικά στην προκήρυξή της. Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία προκήρυξης της δράσης. Η πραγματοποίηση δαπανών πριν την έκδοση της απόφασης ένταξης γίνεται με αποκλειστική ευθύνη της επιχείρησης και δεν δεσμεύει την απόφαση της Διοίκησης σχετικά με την έγκριση ή μη του σχεδίου

xespao

polykatoikies
Μπορεί η ελληνική οικονομία να μην έχει χρεοκοπήσει, επισήμως τουλάχιστον, ωστόσο, ένα από τα στηρίγματά της, η «ατμομηχανή» όπως έχει χαρακτηριστεί ηκτηματαγορά, βρίσκεται εδώ και καιρό σε καθεστώς χρεοκοπίας.

Ειδικά μετά την τραπεζική αργία και τα capital controls, πολλοί είναι πλέον οι ειδικοί που πιστεύουν ότι ο κλάδος έχει καταστραφεί και θα περάσουν χρόνια για να ανακάμψει.

Η μεσαία τάξη και τα ακίνητα που της ανήκουν βρίσκονται πλέον σε διαδικασία πλήρους απαξίωσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περιουσία των Ελλήνων. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, η τελευταία οκταετία που έσπασε η «φούσκα» στην κτηματαγορά, οι Ελληνες έχουν χάσει από 350 έως 500 δισ. ευρώ από την περιουσία που είχαν προ κρίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Ημερησία.

Το γεγονός και μόνο ότι δεν πραγματοποιούνται αγοραπωλησίες και ελάχιστα είναι πλέον τα συμβόλαια για αγορά κάποιου, συνήθως φθηνού, διαμερίσματος ή οικοπέδου, δείχνει την κατάρρευση ενός κλάδου που προσέφερε δισεκατομμύρια στην ελληνική οικονομία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν «παγώσει» πλήρως οι ανεγέρσεις κατοικιών και οι επενδύσεις μειώθηκαν από 9,8% του ΑΕΠ το 2007 σε μόλις 1,2% το 2014. Αυτό σημαίνει ότι ενώ στα χρόνια προ κρίσης τα κεφάλαια που επενδύονταν για την κατασκευή κατοικιών ξεπερνούσαν τα 20 - 23 δισ. ευρώ ετησίως τώρα μόλις που φτάνουν τα 2-3 δισ. ευρώ.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τον Ιανουάριο 2015 ολοκληρώθηκαν μόλις 580 νέες οικιστικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα έναντι 736 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τον πρώτο μήνα του 2007 αντίθετα είχαν κτιστεί σχεδόν 8 χιλιάδες κατοικίες ενώ και το 2010, εν μέσω κρίσης, είχαν κτιστεί περί τις 7.000 οικιστικές μονάδες.

Τη δραματική πτώση της ζήτησης και γενικότερα του ενδιαφέροντος των Ελλήνων για την κτηματαγορά επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία των τραπεζών για τις συναλλαγές που γίνονται με τη διαμεσολάβησή τους. Το πρώτο τρίμηνο του έτους η πτώση έφτασε το 23,9% σε  ετήσια βάση, έναντι πτώσης κατά 59,6% στο πρώτο τρίμηνο του 2014.

Οι συναλλαγές μέσω των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είχαν φθάσει τις 148,1 χιλ. το 2007 και 116 χιλ. το 2008, για να υποχωρήσουν στη συνέχεια, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και κατόπιν της αβεβαιότητας, στις 31 χιλ. το 2012, στις 24,4 χιλ. το 2013 και τις 17 χιλ. το 2014. Με δεδομένο ότι στο τρίμηνο οι συναλλαγές έφτασαν τις 3.200 εκτιμάται ότι φέτος, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν θα ξεπεράσουν τις 13 χιλιάδες.

Δηλαδή σε σχέση με το 2007 η πτώση ξεπερνά το... 91%! Είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της χρεοκοπίας στην αγορά ακινήτων που επηρεάζουν και τις τραπεζικές εργασίες καθώς κανείς δεν ζητά δάνεια για αγορά, ούτε αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού του.

Τους τελευταίους μήνες του 2014 και μέχρι τον Μάρτιο οι κτηματομεσίτες κατέγραψαν μια σχετικά ανοδική κίνηση, κυρίως για φθηνά σπίτια. Πολλοί Ελληνες «πάρκαραν» τις αποταμιεύσεις τους στην κτηματαγορά φοβούμενοι ένα οικονομικό και τραπεζικό κραχ. Ετσι, αγοράστηκαν αρκετά σπίτια από 20 έως 50 χιλ. ευρώ, δίνοντας μια μικρή «ανάσα» στην αγορά, ωστόσο, η ζήτηση δεν κράτησε για πολύ. Οι... τραπεζικές αναταράξεις οδήγησαν τους Ελληνες στο να «σηκώσουν» σχεδόν 50 δισ. ευρώ από τους λογαριασμούς τους, που όμως δεν κατευθύνθηκαν στην αγορά ακινήτων αλλά στα... στρώματα.

Η ελληνική κτηματαγορά θα βρίσκεται σε διαρκή απαξίωση με κύριο χαρακτηριστικό τα περισσότερα από 250 χιλιάδες απούλητα ακίνητα και κυρίως τις εξωφρενικά χαμηλές τιμές που καταγράφονται σε πολλές περιπτώσεις.

Διότι πλέον αυξάνεται εντυπωσιακά ο αριθμός των διαμερισμάτων που πωλείται κάτω από 10.000 ευρώ, ακόμη και σε τιμές - σοκ, της τάξης των... 4.000 ευρώ. Η πιο δημοφιλής κατηγορία, σύμφωνα με τις αγγελίες, είναι αυτή των 15.000 - 30.000 ευρώ, όπου μπορεί να βρει κανείς φθηνά και σε άριστη κατάσταση σπίτια τα οποία δεν χρειάζονται ανακαίνιση. Υπάρχουν όμως και πολλά σε τιμές όσο ένα... μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, δηλαδή από 4 έως 8 χιλιάδες ευρώ που είναι παλιά και χρήζουν ανακατασκευής, ωστόσο, η αξία τους είναι τόσο χαμηλή που προκαλεί αίσθηση.

Πρόκειται για σπίτια που θέλουν να «ξεφορτωθούν» οι ιδιοκτήτες τους είτε για να γλιτώσουν ΕΝΦΙΑ και άλλα τέλη που τα βαρύνουν είτε είναι διαμερίσματα στο κέντρο τηςΑθήνας που εγκαταλείπουν Ελληνες και ξένοι για να μετακομίσουν σε άλλες γειτονιές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι χιλιάδες οικονομικοί μετανάστες που είχαν αγοράσει ή μισθώσει αυτά τα διαμερίσματα, τώρα τα εγκαταλείπουν, αφού η κρίση τους αναγκάζει να εγκαταλείψουν και την Ελλάδα. Το αποτέλεσμα είναι να μείνουν άδεια και σε κακή κατάσταση σπίτια 40 και 50 ετών που μέχρι πρότινος έδιναν κάποιο εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους.  

kok prostima

Μέχρι τις αρχές του ερχόμενου Σεπτεμβρίου θα εγκριθεί επίσημα και θα τεθεί σε ισχύ το σχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που προβλέπει μειώσεις στα πρόστιμα της Τροχαίας της τάξης του 50%.

Το σχέδιο εκπονήθηκε τους τελευταίους μήνες από ειδική επιτροπή στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. και του υπουργείου Μεταφορών και πλέον βρίσκεται στα χέρια των αρμόδιων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών που θα δώσουν και την τελική έγκριση.

Ο προσανατολισμός του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι να δοθεί μία ανάσα -εν μέσω δύσκολης οικονομικής περιόδου- στους οδηγούς, χωρίς όμως να γίνονται εκπτώσεις στις σοβαρές παραβάσεις που θέτουν άμεσα σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, παραβίασηSTOP, κατανάλωση αλκοόλ, υπέρβαση του ορίου ταχύτητας).

Τα τελευταία χρόνια άλλωστε έχει παρατηρηθεί ότι πολλά από τα πρόστιμα που βεβαιώνονται μένουν απλήρωτα, καθώς οι οδηγοί αδυνατούν να τα πληρώσουν με αποτέλεσμα να περνάνε ως χρέη τους στην εφορία.

Ενδεικτικό είναι ότι το πρόστιμο για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους αγγίζει σήμερα τα 350 ευρώ και αν το πληρώσει ο πολίτης εντός δέκα εργάσιμων ημερών πέφτει στα 175 ευρώ.

Για τις υπόλοιπες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (που σύμφωνα με τα στατιστικά είναι και οι περισσότερες) η μείωση στα πρόστιμα θα φτάσει μέχρι και το 50%, ενώ εξετάζεται και η εφαρμογή δόσεων στην πληρωμή των ποσών για τη διευκόλυνση των πολιτών.

akinita

Σαρωτικές είναι οι αλλαγές που φέρνει για τους πλειστηριασμούς και των τρόπο εκποίησης ακινήτων για όσους έχουν οφειλές σε τράπεζες ή το Δημόσιο.  Το «σχέδιο Χαμηλοθώρη», όπως είναι γνωστό, έρχεται να μεταβάλει τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας όπως αυτός ίσχυε μέχρι και σήμερα.

Το συγκεκριμένο σχέδιο ήταν ένα από τα βασικά νομοθετήματα της κυβέρνησης Σαμαρά, επί υπουργίας Χαράλαμπου Αθανασίου, το οποίο παρέμεινε στο συρτάρι καθότι μεσολάβησαν οι πρόωρες εκλογές αλλά και οι αντιδράσεις των δικηγόρων. Πλέον περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα, στο σχέδιο των 977 σελίδων που τίθεται σε ψηφοφορία το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή. 

Το συγκεκριμένο σχέδιο απέσπασε την έγκριση των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας, προκαλώντας για μία ακόμη φορά σημαντικές ενστάσεις από την πλευρά των δικηγόρων.

Στη συνέχεια προσπαθούμε να αποκωδικοποιήσουμε τη σημασία του, καθώς και να διευκρινίσουμε τι ακριβώς ισχύει αναφορικά με τις κατασχέσεις ακινήτων, καθώς και με την πρώτη κατοικία για όσους πολίτες επιβαρύνονται με ανεξόφλητες οφειλές.

Τι σημαίνει στην πράξη το σχέδιο

To σχέδιο Χαμηλοθώρη επιφέρει τρεις βασικές αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, σε ό,τι αφορά τα κόκκινα δάνεια, όπως εξηγεί στο news.gr, ο δικηγόρος με εξειδίκευση σε θέματα ακινήτων, Γιώργος Νικολακόπουλος.

Τιμή πρώτης προσφοράς με βάση την εμπορική αξία

«Η πρώτη αλλαγή αφορά στο ότι ξεκινάει η τιμή πρώτης προσφοράς του ακινήτου από την εμπορική αξία και όχι από την αντικειμενική ή ποσοστό της αντικειμενικής. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η τράπεζα μπορεί να θέσει το ακίνητο σε πλειστηριασμό με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή έναρξης. Στη συνέχεια μπορεί να το αγοράσει κάποιος πολύ εύκολα, γεγονός που σημαίνει ότι ο δανειολήπτης θα συνεχίσει να χρωστάει το υπόλοιπο ποσό του δανείου», εξηγεί ο κύριος Νικολακόπουλος.

«Ωστόσο προτιμώ να υπάρχει μία αφηρημένη εμπορική έννοια όπως είναι η εμπορική αξία, διότι με αυτόν τον τρόπο η διάταξη είναι λίγο καλύτερη σε σχέση με τα όσα ζητούσε πέρυσι η τρόικα. Συγκεκριμένα, απαιτούσε να τεθεί η τιμή εκκίνησης στο 1/3 της αντικειμενικής αξίας. Αυτό σήμαινε ότι θα οριζόταν μία συγκεκριμένη τιμή, καθότι οι αντικειμενικές είναι προσδιορισμένες εκ των προτέρων από το κράτος, και έτσι ο δανειολήπτης  δύσκολα θα μπορούσε να προσφύγει δικαστικώς, προσβάλλοντας τη συγκεκριμένη τιμή και αναφέροντας ότι δεν είναι η πραγματική.

Το σχέδιο θέτει πλέον στο τραπέζι  την έννοια της εμπορικής αξίας. Αυτό σημαίνει ότι ο δανειολήπτης μπορεί να προσφύγει στο δικαστήριο και να αμφισβητήσει την απόφαση της τράπεζας, η οποία εκτίμησε την εμπορική αξία σε ένα συγκεκριμένο ποσό. Μπορεί  μάλιστα να ισχυριστεί και να αποδείξει ότι αυτή είναι πολύ υψηλότερη για συγκεκριμένους λόγους».

Προηγείται η τράπεζα στην είσπραξη χρημάτων από πώληση ακινήτου σε πλειστηριασμό

Ένα ακόμα σημείο του σχεδίου Χαμηλοθώρη για τους πλειστηριασμούς αφορά στο προνόμιο που αποκτά η τράπεζα στο πλειστηρίασμα. Αυτό πρακτικά σημαίνει , ότι τα χρήματα τα οποία προκύπτουν από την πώληση του ακινήτου στον πλειστηριασμό θα τα εισπράξει πρώτη η τράπεζα και στη συνέχεια οι εργαζόμενοι, η εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία για πιθανές οφειλές προς το μέρος τους.

Πώς οι ανεξόφλητες οφειλές μπορούν να οδηγήσουν τον πολίτη στη φυλακή

«Αυτό έχει δύο βασικές αρνητικές συνέπειες», εξηγεί ο κύριος Νικολακόπουλος. «Η πρώτη αφορά στο γεγονός ότι ο οφειλέτης χάνει το σπίτι του, αλλά δεν πληρώνει τους πιο ‘’επικίνδυνους’’ δανειστές, που είναι η εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία ή οι εργαζόμενοι. Πληρώνει μόνο την τράπεζα. Έτσι οι τρεις αυτοί παράγοντες έχουν δικαίωμα να τον οδηγήσουν στη φυλακή, ενώ μέχρι σήμερα συνέβαινε το αντίθετο. Μπορεί δηλαδή ο δανειολήπτης να έχανε το σπίτι του, αλλά εξοφλούνταν ταυτόχρονα οι οφειλές του προς το Δημόσιο και δεν βρισκόταν αντιμέτωπος με ποινικές κυρώσεις».

Μία ακόμα συνέπεια κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι ότι «η τράπεζα έχει πλέον μεγαλύτερο πρίσμα να προχωρήσει σε πλειστηριασμούς ακινήτων. Θα είναι η πρώτη που θα λάβει χρήματα από τη διαδικασία και δεδομένου ότι θα ξεκινάει τον πλειστηριασμό σε χαμηλή τιμή, θα μπορεί να ορίσει μία θυγατρική της  στο χώρο του real estate, για να αγοράσει το ακίνητο σε αυτή την τιμή. Επομένως θα βγαίνει διπλά κερδισμένη.  Και θα αγοράζει φθηνά σπίτια και θα εισπράττει πρώτη τα χρήματα».

Μειώνονται οι προθεσμίες εκδίκασης για οφειλές – Χάνεται το δικαίωμα υπεράσπισης με δικηγόρο

Με βάση το νομοσχέδιο που προωθείται στη Βουλή και ορίζει ότι μειώνονται σε βάρος του οφειλέτη οι προθεσμίες για να διακόψει τη διαδικασία κατάσχεσης. Σχετικά, ο δικηγόρος εξηγεί ότι: «Σε αυτή την περίπτωση οι προθεσμίες και η εκδίκαση πραγματοποιούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι εφικτή η αναστολή της υπόθεσης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα η δικαστική διαδικασία γίνεται αυστηρότερη. Γι’ αυτές τις υποθέσεις προβλέπεται περιορισμένη χρήση των μαρτύρων και του ακροατηρίου. Ενώ ο πολίτης είχε μέχρι σήμερα το θεμελιώδες δικαίωμα να προσπαθήσει και να αποδείξει το δίκιο του, ανατρέποντας ένα έγγραφο που είχε υπογράψει με την τράπεζα – π.χ. τα ψιλά γράμματα  των συμβάσεων -, πλέον το χάνει».

Υπεράσπιση μέσω… εγγράφων

Πρακτικά αυτό που συμβαίνει στην περίπτωση αυτή είναι ότι σε αυτές τις δίκες ο κανόνας θα είναι η έγγραφη διαδικασία, η οποία θα ακολουθείται. Η έγγραφη διαδικασία θα στηρίζεται σε συμβάσεις, οι οποίες θα βασίζονται στην τήρηση των δεσμεύσεων που έχουμε υπογράψει με τον τραπεζικό φορέα. Μέχρι στιγμής ο πολίτης είχε τη δυνατότητα - μέσω δικηγόρου -, να αποδείξει ότι υπέγραψε καταχρηστικά κάποιους όρους. Το αιτιολογικό στηριζόταν στο ότι δεν έγινε προηγουμένως, καμία προφορική διευκρίνιση και δεν είχε τη δυνατότητα να το μελετήσει, μία διαδικασία η οποία εν τέλει λειτουργησε επιβαρυντικά σε βάρος του.

Ανυπεράσπιστη η πρώτη κατοικία

Σε ό,τι αφορά στην πρώτη κατοικία ο Γιώργος Νικολακόπουλος αναφέρει ότι παύει η προστασία μετά τη λήξη του νόμου Χατζηδάκη την 1/1/2015. «Η πρώτη κατοικία προστατεύεται μόνο με το νόμο Κατσέλη ή εφόσον  ο ενδιαφερόμενος έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη, ζητώντας τη διακοπή των διαταγών πληρωμής».

Δημόσιος φορέας για τη διαχείριση των οφειλών – Αναστολή στην προστασία

Σημειώνουμε ότι με βάση την εξαγγελία του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Γιώργου Σταθάκη, έως το τέλος του χρόνου θα υπάρξει αναστολή της προστασίας για την πρώτη κατοικία. Τα κριτήρια που θα λαμβάνονται υπόψη σε αυτή την περίπτωση θα είναι ανάλογα με το νόμο Χατζηδάκη, τα οποία ίσχυσαν κατά την περσινή χρονιά. Μετά το τέλος του χρόνου θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος Σταθάκη, ο οποίος θα αφορά στη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων, το οποίο θα έχει δικαίωμα να τα  εξαγοράσει από την τράπεζα με ένα κούρεμα χρέους της τάξεως του 50%. Εκεί θα μεσολαβεί ο συγκεκριμένος φορέας, ο οποίος θα διαπραγματεύεται με το δανειολήπτη αναλόγως με τα εισοδήματα και την περιουσιακή του κατάσταση.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τον πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας

Στο ερώτημα εάν η τράπεζα έχει το δικαίωμα κατάσχεσης της πρώτης κατοικίας ο κύριος Νικολακόπουλος απαντάει ότι: «Η τράπεζα έχει το δικαίωμα να κατάσχει την πρώτη κατοικία. Κατά το πρώτο στάδιο εάν το τραπεζικό ίδρυμα εκδώσει διαταγή πληρωμής και ο οφειλέτης δεν πραγματοποιήσει ανακοπή της διαταγής αυτής, και προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο  - κατάσχεση και ο προσδιορισμός του πλειστηριασμού -, ο δανειολήπτης δεν προχωρήσει εκ νέου σε ανακοπή, τότε το ακίνητο μπορεί να βγει σε πλειστηριασμό», σημειώνει ο δικηγόρος.

«Μόνο εάν ο οφειλέτης προχωρήσει σε ανακοπή της διαδικασίας σε κάποιο από τα στάδια που προαναφέραμε ή προσφύγει ακόμα και την τελευταία στιγμή στο νόμο Κατσέλη, μπορεί να σώσει το ακίνητό του. Όμως ο νόμος Κατσέλη προστατεύει μόνο την πρώτη κατοικία. Έτσι, εάν τεθεί σε πλειστηριασμό το εξοχικό ή κάποιο άλλο διαμέρισμα  ο νόμος Κατσέλη δεν έχει καμία ισχύ». 

news

Περισσότερα Άρθρα...