petrelaio eyro

Το ενδεχόμενο περιορισμού του αριθμού των δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης μέσω παρέμβασης στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησής του εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Στόχος είναι να λαμβάνουν το επίδομα αυτό σημαντικά αυξημένο όσοι φορολογούμενοι το έχουν πραγματικά ανάγκη, επειδή έχουν πενιχρά εισοδήματα και πολύ μικρής αξίας ακίνητη περιουσία.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει αποφασίσει να διαθέσει και για την περίοδο 2016-2017 το ποσό των 105 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης, αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος, προκειμένου να γίνει δικαιότερη κατανομή του διαθέσιμου ποσού των 105 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια:

1. Η μετακίνηση κάποιων νομών στις γεωγραφικές ζώνες β’ και α’, τις λεγόμενες και πιο «ψυχρές», επειδή σ’ αυτές θεωρείται ότι επικρατούν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες κατά την περίοδο Οκτωβρίου - Απριλίου -όπου επιδοτούνται με επίδομα περισσότερα λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, οπότε το συνολικό ποσό επιδόματος είναι μεγαλύτερο για κάθε δικαιούχο-, αλλά με ταυτόχρονη μείωση των ορίων ετησίου εισοδήματος ή και συνολικής αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας.

Εξετάζεται, συγκεκριμένα, κάποιοι νομοί που περιλαμβάνονται στη γεωγραφική ζώνη γ’, όπου η επιδότηση μέσω του επιδόματος καλύπτει ποσότητα 8 λίτρων ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, να μεταφερθούν στη γεωγραφική ζώνη β’ όπου η επιδότηση με επίδομα θέρμανσης καλύπτει ποσότητα 15 λίτρων ανά τ.μ. κύριας κατοικίας, ώστε το συνολικό ποσό επιδόματος για ίδιας έκτασης κατοικία να καλύπτει μεγαλύτερη συνολική ποσότητα λίτρων πετρελαίου θέρμανσης και εν τέλει να είναι υψηλότερο.

Σε μια τέτοια περίπτωση το συνολικό ποσό επιδόματος θα αυξηθεί κατά 87,5% για τους κατοίκους των νομών που θα μεταφερθούν από τη γ’ στη β’ ζώνη.

Επιπλέον, κάποιοι νομοί που σήμερα είναι ενταγμένοι στη γεωγραφική ζώνη β’, όπου η επιδότηση καλύπτει 15 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας, εξετάζεται να μεταφερθούν στη γεωγραφική ζώνη α’, όπου η επιδότηση καλύπτει 25 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας. Για τους κατοίκους που διαμένουν στους νομούς αυτούς, το συνολικό ποσό επιδόματος θα αυξηθεί κατά 66%.

Για να αντισταθμιστεί η πρόσθετη δαπάνη που θα προκύψει λόγω αύξησης των ποσών των επιδομάτων σε αρκετούς νομούς μελετάται να μειωθεί ο αριθμός των δικαιούχων σε όλη τη χώρα μέσω παρεμβάσεων στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Εξετάζεται δηλαδή η μείωση των ανωτάτων ορίων ετησίου εισοδήματος ή και αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν οι δικαιούχοι.

2. Η θεσμοθέτηση δικαιότερων γεωγραφικών κριτηρίων, χωρίς μετακινήσεις νομών σε πιο «ψυχρές» γεωγραφικές ζώνες, ώστε οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών πολλών νομών της χώρας να λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά επιδόματος από τους κατοίκους των πεδινών και λοιπών περιοχών των ίδιων νομών.

Η επιλογή αυτή θα σημάνει το «σπάσιμο» αρκετών νομών σε δύο διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες: μία που θα περιλαμβάνει τις ορεινές περιοχές του νομού, όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το επίδομα θέρμανσης θα είναι μεγαλύτερο, και μία που θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες, παραλιακές, πεδινές και ημιορεινές περιοχές, όπου οι θερμοκρασίες τη χειμερινή περίοδο είναι υψηλότερες απ’ ό,τι στις ορεινές περιοχές και το επίδομα θέρμανσης θα είναι ένα χαμηλότερο ποσό.

Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι τα λοιπά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, τα οποία αφορούν το ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και στο συνολικό ποσό της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος, θα παραμείνουν αμετάβλητα.

Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά, δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης είναι κάθε φορολογούμενος ο οποίος:

α) είναι άγαμος, είχε κατά το προηγούμενο έτος ετήσιο εισόδημα (τεκμαρτό ή πραγματικό) έως 12.000 ευρώ και κατείχε ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 100.000 ευρώ,

β) είναι έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ,

γ) είναι έγγαμος με ένα παιδί και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ,

δ) είναι έγγαμος με δύο παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ,

ε) είναι έγγαμος με τρία παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ,

στ) είναι έγγαμος με τέσσερα παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 28.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ,

ζ) είναι έγγαμος με πέντε παιδιά και πέρυσι είχε ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ κ.ο.κ. (για κάθε επιπλέον παιδί ισχύει πρόσθετο όριο εισοδήματος 2.000 ευρώ).

3. Συνδυασμός των δύο πρώτων σεναρίων. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν αποκλείεται να καταλήξει και σε συνδυασμό των δύο προηγούμενων σεναρίων, δηλαδή να επιλέξει και «σπάσιμο» νομών σε ορεινές και μη ορεινές ζώνες και μεταφορές νομών σε ζώνες με υψηλότερα ποσά επιδομάτων μαζί με μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας.

Διευκρινίσεις Αλεξιάδη στη Βουλή

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης (στη φωτογραφία) απάντησε προχθές το απόγευμα σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης για το 2016. Στην απάντησή του ο αναπληρωτής υπουργός επεσήμανε ότι:

α) Φέτος θα δοθούν για επίδομα θέρμανσης 105 εκατ. ευρώ, όσα δηλαδή και τον περασμένο χρόνο.

β) Πέρυσι δόθηκε 1 εκατ. ευρώ παραπάνω (106 εκατ. ευρώ συνολικά) από πολιτική επιλογή, ώστε να καλυφθούν όλοι όσοι είχαν κάνει αίτηση.

γ) Στόχος είναι να μεταφερθούν ολόκληρες περιοχές στις πιο «ψυχρές» γεωγραφικές ζώνες, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή του επιδόματος.

δ) Οι υπηρεσίες του υπουργείου ελέγχουν αν μπορούν να «σπάσουν» στα δύο κάποιες περιοχές που έχουν ψυχρότερο κλίμα στα ορεινά.

ε) Η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγορεί το υπουργείο Οικονομικών για άδικη κατανομή των περιοχών σε γεωγραφικές ζώνες, ενώ η κατανομή έχει γίνει με νομοθετική ρύθμιση του 2012, δηλαδή επί συγκυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ.

nafteboriki

petrelaio eyro

Αρχίζει σήμερα επίσημα η διάθεση πετρελαίου θέρμανσης με την τιμή του να εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί γύρω στα 92 - 95 λεπτά το λίτρο ενώ στην έναρξη της περσινής χειμερινής περιόδου κυμαινόταν στα 83 λεπτά.

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι η ζήτηση τουλάχιστον στην αρχή της περιόδου θα είναι περιορισμένη, καθώς οι καιρικές συνθήκες στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας είναι ακόμη καλές.

Κατά την φετινή χειμερινή σεζόν το υπουργείο Οικονομικών μελετά μια σειρά από αλλαγές στη χορήγηση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, με σημαντικότερη αυτή της επιλογής των ζωνών ανάλογα με την πόλη που βρίσκεται το ακίνητο, και όχι τον νομό, για να μπορέσει να γίνει καλύτερη κατανομή μεταξύ πεδινών, ημιορεινών και ορεινών περιοχών.

Η υπουργική απόφαση αναμένεται να υπογραφεί τις επόμενες ημέρες, με εκτιμώμενη τιμή πώλησης στα 92-95 λεπτά το λίτρο (χωρίς επιδότηση) και όταν συνυπολογιστεί η επιδότηση η τιμή να πέσει στα 68 με 70 λεπτά το λίτρο. 

Αξίζει να τονιστεί ότι πέρυσι τον Οκτώβριο η μέση τιμή πώλησης ήταν 83 λεπτά ανά λίτρο, ενώ στα τέλη Απριλίου 2015 είχε πέσει στα 74 λεπτά ανά λίτρο.

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης θα είναι και φέτος:

  • Άγαμος με ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία που δεν υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ.
  • Έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία που η αξία της δεν υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ.
  • Έγγαμος με 1 παιδί με ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 200.000 ευρώ.
  •  Έγγαμος με 2 παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 200.000 ευρώ.
  • Έγγαμος με 3 παιδιά και άνω με ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 200.000 ευρώ.
  • Μονογονεϊκές οικογένειες με ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 200.000 ευρώ.

Ανάλογα με τη ζώνη επιδοτείται το κάθε τετραγωνικό μέτρο

Αν γίνουν κάποιες αλλαγές, αυτές θα έχουν να κάνουν με τις ζώνες. Ωστόσο, μέχρι στιγμής παραμένουν οι ίδιες με πέρυσι. Επίσης, ανάλογα με τη ζώνη, επιδοτείται με λίτρο το κάθε τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας.

Στην περίπτωση των άγαμων, επιδοτούνται τα πρώτα 80 τετραγωνικά και στην περίπτωση των έγγαμων με ή χωρίς παιδιά τα πρώτα 100 τετραγωνικά. Στον πίνακα που ακολουθεί μπορεί κανείς να διαπιστώσει με μια ματιά τι επιδότηση αντιστοιχεί στα 80 ή τα 100 τετραγωνικά μέτρα κατοικίας, ανάλογα με τη ζώνη που βρίσκεται το ακίνητο. 
 

petrelaio thermansis

Ο χειμώνας βρίσκεται «προ των πυλών» και η υπόθεση θέρμανση έχει αρχίσει να προβληματίζει τους πολίτες, ιδιαίτερα όσους κατοικούν σε ορεινές περιοχές.

Η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης ξεκινά σε 10 μέρες και η τελική τιμή για τους φορολογουμένους, θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης που από τα 0,23 εκτοξεύεται στα 0,28 ευρώ ανά λίτρο και της αύξησης του ΦΠΑ από το 23 στο 24%.

Την ίδια στιγμή οι τιμές του πετρελαίου ανεβαίνουν και σήμερα το αργό πωλείται με πάνω από 49 δολάρια το βαρέλι, επιδεινώνοντας το πρόβλημα.

Αυτό σημαίνει μια επιβάρυνση της τάξης του 20%, καθώς από τα 0,75 ευρώ που έκλεισε τον Απρίλιο η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, υπολογίζεται ότι στις 15 Οκτωβρίου θα ανοίξει στο 0,92 ευρώ το λίτρο.

Ωστόσο, παρά την παραπάνω αύξηση που οφείλεται στη φορολογία και στις διεθνείς ανατιμήσεις του πετρελαίου, το επίδομα θέρμανσης θα παραμείνει ουσιαστικά το ίδιο. Το επίδομα λαμβάνουν περίπου μισό εκατομμύριο νοικοκυριά.

Η επιδότηση είναι 0,25 ευρώ ανά λίτρο αλλά για συγκεκριμένη ποσότητα ανάλογα με τη γεωγραφική ζώνη στην οποία ζει το νοικοκυριό.

venzini pratir

Με νέα φοροεπιδρομή - έμμεση- έρχονται αντιμέτωπα τα νοικοκυριά σε περίπου 20 μέρες. Ο λόγος για την τσουχτερή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης το οποίο ακριβαίνει εξαιτίας του νέου αυξημένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ.

Πιο συγκεκριμένα το πολύτιμο αγαθό για την επιβίωση των οικογενειών θα πωλείται σε σχέση με την αντίστοιχη εναρκτήρια περίοδο της διάθεσής του κατά 11% ακριβότερο.

Έτσι, τα νοικοκυριά έρχονται αντιμέτωπα με νέα επιβάρυνση στους προϋπολογισμούς τους από τις 15 Οκτωβρίου πέραν των άλλων δαπανών που πρέπει να καλύψουν όπως φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, έμμεσοι φόροι κ.λπ.

Η «Ημερησία του Σαββάτου» υπολόγισε την τελική τιμή του καυσίμου, σαν να επρόκειτο να ξεκινήσει η πώλησή του στην αγορά από σήμερα, δηλαδή με τις τωρινές τιμές διύλισης και το νέο ΕΦΚ και ΦΠΑ που έχουν ψηφιστεί από τα τέλη του περασμένου Μαΐου. Έτσι, οι καταναλωτές θα το πληρώνουν με τιμή περίπου στο 0,92 ευρώ το λίτρο ή 920 ευρώ τα χίλια λίτρα.

Πέρυσι στις 15 Οκτωβρίου του 2015 το πετρέλαιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, είχε κάνει πρεμιέρα στην αγορά, ξεκίνησε δηλαδή να πωλείται με μέση τιμή τα 0,83 ευρώ το λίτρο. Η αύξηση είναι περίπου 9 λεπτά το λίτρο ή σχεδόν 11%.

Το κόστος είναι γίνεται δυσβάσταχτο αν αναλογιστεί κανείς ότι στις 30 Απριλίου του 2016 - οπότε και σταμάτησε για την περασμένη χειμερινή περίοδο η διάθεση του «θέρμανσης» στην αγορά - η μέση τιμή είχε κλείσει στο 0,764 ευρώ το λίτρο. Η διαφορά που προκύπτει σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα είναι της τάξης του 20% ή 0,156 ευρώ το λίτρο.

Η εκτόξευση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης οφείλεται στους νέους υψηλότερους έμμεσους φόρους που θεσπίστηκαν στο τέλος της περασμένης άνοιξης όταν έκλεισε η συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς για τα πρώτα μέτρα της ολοκλήρωσης της πρώτης αξιολόγησης του δημοσιονομικού προγράμματος της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης ανεβαίνει στα 0,28 ευρώ το λίτρο ή 280 ευρώ τα χίλια λίτρα από 0,23 ή 230 ευρώ ανά χίλια λίτρα που ίσχυε μέχρι και την περασμένη χειμερινή σεζόν. Επιπλέον ο ανώτατος ΦΠΑ αναπροσαρμόστηκε στο 24% από 23%, ήτοι κατά μία ποσοστιαία μονάδα με αποτέλεσμα την πρόσθετη επιβάρυνση στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.

Οι υπολογισμοί

Οι υπολογισμοί της Ημερησία για την εκτίμηση της τιμής του, βασίστηκαν στην τωρινή τιμή διυλιστηρίου για το συγκεκριμένο καύσιμο που είναι στο 0,354 ευρώ ανά λίτρο, στον νέο ΕΦΚ 0,280 ευρώ ανά λίτρο, στο μεικτό περιθώριο κέρδους πρατηρίων και εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών που είναι γύρω στο 0,10 ευρώ το λίτρο.

Σε αυτά τα μεγέθη συνυπολογίζονται επίσης το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ που είναι 0,21 ευρώ ανά χίλια λίτρα, η εισφορά για τον ειδικό λογαριασμό των πετρελαιοειδών, η οποία προκύπτει με το 1,2% επί της τιμής του διυλιστηρίου και το ειδικό τέλος δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών (ΔΕΤΕ) το οποίο προκύπτει από το 0,5% του αθροίσματος της τιμής του διυλιστηρίου και του ΕΦΚ.

Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται και ο ΦΠΑ 24%.

Αν λοιπόν, υπολογίσει κανείς με μολύβι και χαρτί αναλυτικά τη διαμόρφωση της τελικής τιμής προκύπτει πως το 51% που πληρώνουν τα νοικοκυριά για τη θέρμανσή τους πάει στα ταμεία του Δημοσίου. Και για να γίνει απολύτως αντιληπτό το άθροισμα του ΕΦΚ, του ΦΠΑ και των λοιπών τελών και επιβαρύνσεων είναι στο 0,467 ευρώ το λίτρο, όταν η τελική τιμή είναι στο 0,92 ευρώ το λίτρο.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της ζήτησης, είναι πολύ πρόωρο να μιλήσει κανείς, αν και τα στοιχεία δείχνουν πως πολλές οικογένειες έσπευσαν να γεμίσουν τις δεξαμενές τους τον περασμένο Απρίλιο, όταν έκλεινε η περίοδος διάθεσης του καυσίμου, προκειμένου να προλάβουν να γλιτώσουν τις νέες φετινές αυξημένες δαπάνες.

enikonomia

venzini pratir

Μία στις έξι αντλίες (14,5%) παραδίδουν λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και σε 9,5 %, σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σημαντικά σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα που πραγματοποιήθηκε πριν τέσσερα χρόνια, όταν το ποσοστό των προβληματικών αντλιών ήταν 4%.

Η έρευνα έγινε σε 150 πρατήρια στην Αττική με τη χρήση μυστικού αυτοκινήτου, ειδικά διασκευασμένου ώστε να μετράται εκ των υστέρων η πραγματική, ποσότητα που παρελήφθη στο ρεζερβουάρ.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, υπενθυμίζεται , είναι ανεκτές οι αποκλίσεις μέχρι 0,5 %. Οι παραβάσεις σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν εντοπίζονται στα πρατήρια με χαμηλές τιμές ενώ τα δυο μεγαλύτερα ποσοστά αποκλίσεων εντοπίστηκαν σε πρατήρια της ίδιας εταιρίας.

petrelaio eyro

Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης και για την περίοδο από 15 Οκτωβρίου 2016 έως 30 Απριλίου 2017 θα καταβάλει το Δημόσιο σε εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους με χαμηλά ετήσια οικογενειακά εισοδήματα και χαμηλής αξίας ακίνητη περιουσία.

Σε ότι αφορά το ύψος της ακίνητης περιουσίας, που πρέπει να έχουν οι ενδιαφερόμενοι για να δικαιούνται του επιδόματος, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 100.000 € για άγαμους και 200.000 € για έγγαμους.

Αναλυτικότερα:

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης (σύμφωνα με το άρθρο 1)

Χορηγείται επίδομα θέρμανσης σε φυσικά πρόσωπα άγαμα ή έγγαμα ή εν διαστάσει, τα οποία για τη θέρμανση τους καταναλώνουν πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης και πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας. Ειδικά, για τους έγγαμους, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος κατά το άρθρο 67 του Ν. 4172/2013.

Το επίδομα χορηγείται στα ως άνω φυσικά πρόσωπα, για την κατανάλωση πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, είτε αυτά μισθώνονται είτε είναι δωρεάν παραχωρούμενα ή ιδιοκατοικούνται.

Εξαιρούνται από τη χορήγηση του επιδόματος:

α) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ως εξαρτώμενα μέλη του υπόχρεου κατά το άρθρο 11 του Ν. 4172/2013.

β) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ότι φιλοξενούνται.

γ) Τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα περισσότερα των δύο (2) ή ποσοστά συνιδιοκτησίας, επί Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, τα οποία (ποσοστά) αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο (2) αυτοκίνητα.

δ) Η επαγγελματική στέγη.

ε) Τα ιδρύματα, οι οργανισμοί και κάθε είδους νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα.

στ) Οι κάτοικοι εξωτερικού. Ειδικά, για τον προσδιορισμό των εξαιρέσεων της ανωτέρω (β) περίπτωσης, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2015, ενώ για τον προσδιορισμό των εξαιρέσεων των λοιπών περιπτώσεων του φορολογικού έτους 2014 και άλλες πηγές.

Κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης (σύμφωνα με το άρθρο 2)

Τα φυσικά πρόσωπα του άρθρου 1 της παρούσας δικαιούνται επιδόματος θέρμανσης, εφόσον πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια: α. Εισοδηματικά: Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα τους, (που λαμβάνεται υπόψη για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς του άρθρου 29 του Ν. 3986/2011), ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης του, ανέρχεται έως 12.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο και 20.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο.

Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται σε 22.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο τέκνο. Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των τέκνων καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του φορολογικού έτους 2014.

Τα δεδομένα της ίδιας ως άνω δήλωσης χρησιμοποιούνται και στις περιπτώσεις των εν διαστάσει ή διαζευγμένων συζύγων. β. Ακίνητης Περιουσίας: Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α., η οποία προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. του έτους 2015, υπόχρεου, συζύγου και εξαρτώμενων, κατά τον Κ.Φ.Ε, τέκνων, που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2014, να μην υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ για τους άγαμους και το ποσό των 200.000 ευρώ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

ygraerio kinisis
Oργιο… λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.

Στόχος των παράνομων διακινητών η… τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας,σύμφωνα με το «Έθνος», είναι δύο: Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.

Πως η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

*Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

*Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

*Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

*Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα).

Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.

«Έθνος»

Περισσότερα Άρθρα...