Τουρκικές και κορεατικές αντλίες καυσίμων, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να κλέβει στην ποσότητα χωρίς να χρειάζεται να τοποθετήσει παράνομο μηχανισμό, εισάγονται και διακινούνται ελεύθερα στην αγορά.

Την κατάσταση περιγράφουν παράγοντες της αγοράς στην εφημερίδα Τα Νέα επιμένοντας ότι οι λαθρέμποροι και οι επιτήδειοι βρίσκονται διαρκώς ένα βήμα μπροστά από τις αρχές. Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την κυβέρνηση για ελέγχους, εντοπίζονται ακόμη σοβαρά κενά στο θεσμικό κομμάτι.

Για παράδειγμα, πρόσφατα συνελήφθη σπείρα λαθρεμπόρων με εμπλοκή μεγάλου αριθμού πρατηριούχων της Αθήνας αλλά μόνο ένας μικρός αριθμός πρατηρίων έκλεισε, ενώ πολλά εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά αφού σε αυτά εμφανίζονται ως ιδιοκτήτες αχυράνθρωποι του κυκλώματος.

Πρόσφατα συνελήφθη και πρόσωπο που διακινούσε τις τουρκικές και κορεάτικες αντλίες καυσίμων οι οποίες αποδείχθηκε ότι από την κατασκευή τους δίνουν τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να κλέψει. Δεν χρειάζεται δηλαδή προσθήκη ειδικού μηχανισμού ή τσιπ αφού οι αντλίες αυτές είναι έτοιμες για κλοπή από τον κατασκευαστή και εισάγονται ελεύθερα.!!

fox

benzini pratirio ellada simaia

Στην πρώτη θέση μεταξύ 60 χωρών σε ό,τι αφορά στη δαπάνη για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης συγκριτικά με το ημερομίσθιο βρίσκεται η Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα του Bloomberg που πραγματοποιήθηκε από τις 3 έως τις 18 Ιανουαρίου.

Η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες στον κόσμο σε μία περίοδο που το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται συνεχώς.

Σε ό,τι αφορά στην τιμή πώλησης του λίτρου, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες δαπανούν το 15% του ημερομισθίου τους για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης, ενώ συνολικά δαπανούν το 4,8% του εισοδήματός τους για τον ανεφοδιασμό του οχήματός τους.

Το υψηλό αυτό ποσοστό αποδίδεται και στο γεγονός ότι οι Έλληνες συγκαταλέγονται μεταξύ των λαών που χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητό τους για τις μετακινήσεις τους.

Ακριβότερη όλων στη βενζίνη είναι η Τουρκία, όπου η μέση τιμή του λίτρου αγγίζει τα 2 ευρώ εξαιτίας της φορολογίας. Ακολουθούν η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Ιταλία.

Καρτέλ και ολιγοπώλια στην αγορά των υγρών καυσίμων κρατούν τις τιμές της βενζίνης στα ύψη.

Τη διαπίστωση αυτή έκανε πρόσφατα η Τράπεζα της Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία οι βενζινοπώλες καθυστερούν να περάσουν τις μειώσεις, όταν πέφτει η διεθνής τιμή.

Πιο συγκεκριμένα, η Τράπεζα της Ελλάδας ερευνά «αν υπάρχει ασυμμετρία στις προσαρμογές της εγχώριας τιμής της βενζίνης στις μεταβολές της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά την περίοδο Ιανουαρίου 2005 - Ιουλίου 2012».

«Η ανάλυση δείχνει ότι η προσαρμογή των εγχώριων λιανικών τιμών της βενζίνης είναι ασύμμετρη. Το εύρημα αυτό, πιθανώς, καταδεικνύει την επιχειρηματική στρατηγική που ακολουθούν οι πωλητές της βενζίνης, με στόχο να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους: καθυστερούν να μειώσουν τις λιανικές τιμές της βενζίνης όταν η διεθνής τιμή του πετρελαίου πέφτει, ενώ αντίθετα σπεύδουν να τις αυξήσουν όταν αυτή ανεβαίνει» περιγράφει η μελέτη και καταλήγει: «Συνάγεται έτσι ότι η προσφορά της βενζίνης ενδεχομένως χαρακτηρίζεται από συμπράξεις, οι οποίες ευνοούνται από έλλειψη ανταγωνιστικών συνθηκών στη δομή της ελληνικής αγοράς καυσίμων».

Η μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας μένοντας στην αγορά της λιανικής επισημαίνει ότι ο αριθμός των πρατηρίων στη χώρα μας είναι μεγάλος. Ένα βενζινάδικο αντιστοιχεί σε 1.400 κατοίκους, όταν στην Ε.Ε. η αντίστοιχη αναλογία είναι ένα προς 3.800 κατοίκους.

benzini times pinakas blooberg

mantata